• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5
تی آر تی ورلد گزارش داد؛

سفر ماسک به چین و معنای آن برای تسلا در بازار آسیا

  • کد خبر : 141557
  • 11 اردیبهشت 1403 - 10:45
سفر ماسک به چین و معنای آن برای تسلا در بازار آسیا
یازاکو - تسلا در حالی که بر روی خودروهای خودران خود برای احیای درآمدهای رو به کاهش و بازیابی کشش بازار حساب می کند، نیاز فوری به دسترسی به داده ها و مشتریان چینی دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی ورلد، اگرچه ماسک علاقه مند به ورود به بازار هند است، اما به نظر می رسد چین در حال حاضر اولویت اصلی او باشد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، یک بازدید غیرمنتظره یک روزه از پکن داشت، جایی که در مورد استقرار نرم‌افزار خودراننده کامل (FSD) و تغییر دهنده شرایط تسلا و مجوز انتقال داده به خارج ازکشور صحبت کرد.

همزمان با ورود ماسک به پکن، یک انجمن صنعتی چین فهرستی از «خودروهای هوشمند» را منتشر کرد که با استانداردهای امنیت داده‌هامطابقت دارند، از جمله خودروهای تسلا که در چین تولید می‌شوند.

دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، مصادف با نمایشگاه خودرو پکن بود، جایی که خودروسازان چینی جدیدترین خودروهای برقی خود مانند Xpeng را به نمایش می‌گذارند که با معرفی ویژگی‌های نرم‌افزاری مشابه در تلاش برای برتری نسبت به تسلا هستند.

تسلا در نمایشگاه امسال که قرار است در طول هفته برگزار شود، غایب است.

در حالی که بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان تقریباً نیمی از وسایل نقلیه خود را در شانگهای تولید می کند، جایی که بزرگترین کارخانه تولیدی خود را در خارج از ایالات متحده اداره می کند، خودروسازان چینی طی چند سال گذشته خودروهای برقی متعددی را معرفی کرده اند. برخی از این وسایل نقلیه مستقیماً با تسلا رقابت می کنند و اغلب قیمتهای پایین تری ارائه می دهند.

ماسک معتقد است؛ خودروهای برقی چینی رقبای خود را بدون موانع تجاری نابود خواهند کرد.

گرفتاری تسلا بین آمریکا و چین

علی‌رغم تقاضای مشتریان، تسلا هنوز نرم‌افزار FSD خود را که خودمختارترین نسخه خودروهای راننده خودکار را در چین عرضه نکرده است.

این خودروساز آمریکایی به دلیل تلاش برای حفظ تعادل بین واشنگتن و پکن، در حالی که سرنوشت خودش در این تعادل است در حال بررسی شرایط است.

در حالی که خودروهای تسلا از محبوبیت قابل توجهی در چین برخوردار هستند، به دلیل نگرانی در مورد دسترسی به داده های این شرکت مستقر در ایالات متحده، با ممنوعیت برخی از دفاتر دولتی مواجه شده اند.

در اوایل سال جاری، دولت بایدن تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا خودروهای وارداتی از چین تهدیدی برای امنیت ملی هستند، با توجه به پتانسیل آن‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها و ارسال آن به چین، آغاز کرد.

لی کیانگ در نشست روز یکشنبه تاکید کرد که فعالیت تسلا در چین می تواند به عنوان نمونه ای موفق از همکاری اقتصادی بین واشنگتن و پکن باشد.

رابطه قوی بین ماسک و لی کیانگ ریشه در نقش رهبر چین در جریان مذاکرات تسلا برای احداث کارخانه در شانگهای دارد که در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد و بعدها به برترین کارخانه تولیدکننده ترین تسلا در سراسر جهان شد.

ماسک با تصویری که از کیانگ در X پست کرد گفت: مفتخرم که با نخست وزیر لی کیانگ ملاقات کردم.

بازار چین قطعه گم شده است

سفر ناگهانی ماسک به چین به دنبال لغو سفر برنامه ریزی شده وی به هند برای دیدار با نخست وزیر نارندرا مودی صورت گرفت.

این تغییر در بحبوحه مسائل مبرم تسلا، مانند کاهش درآمد سه ماهه، کاهش حضور در بازار خودروهای الکتریکی چین، کاهش نیروی کار جهانی و گزارش‌هایی مبنی بر توقف استخدام‌های جدید، به‌ویژه در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چین صورت می‌گیرد.

اگرچه ماسک با وجود موانع مالیاتی علاقه مند به ورود به بازار هند است و قصد دارد Starlink را در آنجا معرفی کند، به نظر می رسد چین در حال حاضر اولویت اصلی او باشد.

برخی از تحلیلگران می گویند که ارائه FSD در بازار چین، بخش مهم و گمشده برای ارزش گذاری بلندمدت تسلا است. چهار سال پس از عرضه، هفته گذشته، مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوال یکی از کاربران در X پاسخ داد ممکن است این اتفاق”خیلی زود” بیفتد.

منتقدان استدلال می‌کنند که وی معمولاً پتانسیل رانندگی کاملاً خودمختار را برای افزایش قیمت سهام شرکت اغراق می‌کند.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، غول خودروسازی چینی BYD برای مدت کوتاهی از تسلا به عنوان برترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان پیشی گرفت.

اگرچه تسلا در سه ماهه اول سال جاری این عنوان را دوباره به دست آورد، اما عدم وجود مدل های جدید در نمایشگاه خودرو پکن، برجستگی روزافزون بخش خودروهای انرژی نو هوشمند چین (NEV) را برجسته می کند و نشان دهنده موقعیت پیشرو آن در بازار است.

کارشناسان می‌گویند تسلا می‌تواند آموزش الگوریتم رانندگی خودران خود را با دسترسی جدید به داده‌های ارزشمند از شرایط ترافیکی پیچیده چین، که حجم عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد، تسریع بخشد.

این امر اکنون چین را بسیار بیشتر از یک بازار بزرگ برای ایلان ماسک می کند.

اتفاقی که نشانگر آن است که تسلای ماسک در مسابقات خودروهای برقی عقب افتاده و BYD چینی مدعی قهرمانی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=141557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});