• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

واکنش دلار به صحبت های همتی /دلار زیر ۲۰ هزار می آید؟

  • کد خبر : 14170
  • 20 اردیبهشت 1400 - 13:30
واکنش دلار به صحبت های همتی /دلار زیر ۲۰ هزار می آید؟
یاز اکو - رئیس کل بانک مرکزی می گوید:ارزهای عرضه شده در بازار متشکل متقاضی نداشته که نشان می‌دهد دلار پتانسیل پایین رفتن زیر ۲۰ هزار تومان را هم دارد.آیا این اتفاق رخ می دهدبه گفته او نرخ فعلی ارز نرخ واقعی نیست و بازار نزولی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد نیوز، گروهی تاکید دارند که صحبت های رییس کل بانک مرکزی زمینه ساز تضعیف نرخ ارز می شود. همتی در بخشی از صحبت های خود اشاره کرد که دلار بالای ۲۰ هزار تومان منطقی نیست و با توجه به روند نرخ نیمایی حتی انتظار نرخ های پایین تر را دارد. او عنوان کرد که نرخ دلار در بازار نیما به محدوده ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومانی رسیده و حجم عرضه در روز یک شنبه دو برابر تقاضا بوده است.

رابطه شایعه کنار گذاشتن ظریف و نوسان دلار


در حالی که عده ای باور دارند، صحبت های رییس کل بانک مرکزی منجر به افت قیمت دلار می شود، گروه دیگری معتقدند، شایعات پیرامون کنار گذاشتن ظریف از تیم هسته ای و محدود کردن بازارساز برای نزول قیمت دلار می تواند بازار را در جهت صعودی قرار دهد. عده ای نیز باور دارند،‌ ناآرامی ها در عراق می تواند سیگنال افزایشی به دلار دهد. شب گذشته خبرهایی از حمله به کنسولگری ایران در عراق در فضای مجازی و میان معامله گران منتشر می شد.

سیگنال های متناقض از بازار متشکل به دلار


در مورد رفتار عرضه ای در بازار متشکل دو دیدگاه وجود دارد. گروهی باور دارند، افزایش عرضه بازارساز به معنای آن است که قیمت طی روزهای آتی در بازار آزاد کاهشی می شود. از نگاه آن ها صرافی ها فرصت محدودی دارند که ارز خریداری شده را به فروش برسانند و با ورود ارز از بازار متشکل به بازار آزاد، قیمت در جهت کاهشی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که دسته دیگری باور دارند، زمانی که صرافی ها خریدار دلار در بازار متشکل هستند، به معنای آن است که تصور می کنند، قیمت دلار به کف خورده است. در واقع از نگاه آن ها اشتیاق خرید دلار از سوی بازیگران رسمی، نشان دهنده انتظارات افزایشی این گروه است.

افزایش دلار در پشت خط


با توجه به اینکه زمین بازار در روز جاری تحت تاثیر عوامل متعدد و متناقضی قرار دارد، پیش بینی وضعیت قیمت دلار برای معامله گران دشوارتر است. به نظر می رسد رفتار قیمت دلار و روند درهم بیشتر از روزهای قبل مورد توجه بازیگران ارزی قرار بگیرد. در معاملات پشت خطی، قیمت دلار به بالای محدوده ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومانی رفت، عاملی که نشان می داد حداقل تا شب گذشته، بازار بیشتر با افزایشی ها همراه بوده است. با این حال، بازارساز ممکن است برای حفاظت از اعتبار خود میزان عرضه به خصوص در بخش حواله را افزایش دهد و از این طریق مانع از روند صعودی دلار شود. این دیدگاه در حالی از سوی برخی فعالان مطرح می شود که همتی دیشب ارزپاشی توسط بانک مرکزی را رد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});