• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

تملک پروژه باغ موزه ستارخان به اتمام رسید/ بهره برداری از استخر آتش‌نشانی ستارخان در نیمه نخست امسال

  • کد خبر : 141732
  • 12 اردیبهشت 1403 - 15:00
تملک پروژه باغ موزه ستارخان به اتمام رسید/ بهره برداری از استخر آتش‌نشانی ستارخان در نیمه نخست امسال
یازاکو - شهردار منطقه ۴ تبریز در برنامه تلویزیونی تبریزیم از پایان تملک پروژه باغ موزه ستارخان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، هادی مقدم‌زاده در این برنامه با اشاره به بودجه یک هزارو ۱۵۰ میلیارد تومانی منطقه ۴ اظهار کرد: از این مبلغ،  ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی و ۶۵۰ میلیارد تومان به حوزه جاری اختصاص یافته است که بخش بودجه عمرانی نیز بصورت مجزا در ۵۰ ردیف تعریف شده است.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به هزینه ۹۰۰ میلیاردریالی پروژه ورزشی استخر آتش‌نشانی ستارخان، افزود: تلاش داریم این پروژه زیرساختی در نیمه نخست سال به بهره‌برداری برسد.

وی به افتتاح فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی سه ونیم هکتاری ستارخان در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: در فازهای بعدی این مجموعه، سالن ورزشی و پارک برای رفاه شهروندان احداث خواهد شد.

مقدم زاده تصریح  کرد:  احیا و بهره برداری از ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید قویدل و چمن مصنوعی شهدای هوانیروز در هفته های گذشته گام دیگری از اقدامات توسعه زیرساخت ورزشی این منطقه است.

وی افزود: همچنین فرهنگسرای استاد شهاب نیز در سال جاری بهره برداری و تقدیم شهروندان می شود.

او به احداث بیست و ششمین ایستگاه آتش نشانی تبریز اشاره کرد و افزود: ایستگاه شهدای ارتش در خیابان شهرداری ارتش توسط منطقه ۴ احداث می شود.

شهردار منطقه ۴ ابراز کرد: همچنین قرارگاه مسکن در مساحت ۳ هزاروسیصد مترمربع در محدوده میدان آذربایجان اجرا می شود.

او به برنامه ریزی این منطقه برای توسعه ۶۰ هکتاری توسعه فضای سبز در سال جاری اشاره کرد و افزود: با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال این اقدام در محدوده پارک بزرگ آغاز شده و در دست اقدام است.

وی با اشاره به بافت متراکم منطقه ۴، خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیاردتومان تلاش داریم در نواحی ۴ گانه منطقه خدمات شایسته ای با محوریت شهرداران ناحیه به شهروندان ارائه کنیم.

مقدم زاده با اشاره به مطالبه شهروندان و ضرورت اجرای مسیرگشایی ها، افزود: با بهره‌برداری از خیابان فلسطین‌جنوبی در سال گذشته توانستیم با ایجاد دسترسی، بخشی از بار ترافیکی در محدوده مرکزی تبریز را مدیریت کنیم.

مقدم زاده به اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی این منطقه برای ۷ مورد مسیرگشایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کوی فروردین، شهید بی مثل، شهید آدمزاد، شهید پورباقر علوی و سعیددیوان و تملکات سطح منطقه بخشی از این مسیرگشایی هاست.

شهردار منطقه ۴ به آسفالت ریزی ۳۷ هزار تنی این منطقه در سال گذشته با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: این درحالی است که این رقم برای سال جاری با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است. انتطار داریم با این تمهید، گام بلندی در نوسازی و بهسازی معابر سطح منطقه صورت پذیرد.

شهردار منطقه ۴ اذعان کرد:  برای احیای بافت و خانه های تاریخی ضرورت دارد همه دستگاه ها برای حفظ هویت تاریخی شهر، تعامل بالا و هم افزایی موثر داشته باشند.

او یادآور شد: آخرین ملک پروژه باغ موزه ستارخان به عنوان یکی از پروژه های ارزشمند حفظ و هویت افزایی خانه های تاریخی و توسعه زیرساخت گردشگری، تملک شد و طی هفته های پیش رو عملیات اجرایی و عمرانی این باغ موزه آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=141732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});