• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز

  • کد خبر : 142426
  • 20 اردیبهشت 1403 - 17:00
بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز (پنج‌شنبه) به همراه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی استان از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد.

مالک رحمتی در این بازدید، گفت: تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان برای بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه هزینه شده و شرکت آب و فاضلاب از این محل ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: بخش لجن به عنوان مهم‌ترین بخش این پروژه نیز در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحمتی گفت: بنا بر اعلام مشاور طرح، برای تکمیل و بهره‌برداری از این بخش، ۲۹۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که تاکنون اعتباری برای آن اختصاص نیافته است.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز آماده بهره‌برداری است، گفت: این تصفیه‌خانه برای یک میلیون نفر با ظرفیت ۲.۴ لیتر در ثانیه طراحی و اجرا شده و ظرفیت افزایش ۳۰ درصدی را هم دارد و برای ۲۵ سال آینده تبریز کفایت می‌کند.

یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه ۱۲۳ میلیون مترمکعب از حقابه دریاچه ارومیه باید از پساب فاضلاب تبریز تامین شود، گفت: تاکنون ۱۵۵ میلیارد تومان برای لوله‌گذاری ۱۰ کیلومتر نخست خط انتقال پساب فاضلاب تصفیه‌خانه و تجهیزات آن هزینه شده است.

وی افزود: ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری این خط باقی مانده که هر ۱۰ کیلومتر آن، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد برداشت‌های غیرمجاز از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به سمت دریاچه ارومیه در ۱۰ کیلومتر اول اتفاق می‌افتاد که با لوله‌گذاری این مسیر، اکنون ۳۵ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=142426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});