• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تهاتر ۳۴ هکتار از اراضی خلعت‌پوشان در تبریز

  • کد خبر : 142843
  • 25 اردیبهشت 1403 - 11:56
تهاتر ۳۴ هکتار از اراضی خلعت‌پوشان در تبریز
یازاکو - ۳۴ هکتار از اراضی خلعت‌پوشان در قالب مولدسازی تهاتر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز اعلام کرد: بخشی از اراضی غیرقابل کشت منطقه خلعت پوشان به مساحت ۳۴ هکتار با مالکیت دانشگاه، در قالب مولدسازی، تهاتر می‌شود.

صمد حسینی، در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه فروش زمین در منطقه یاد شده که از سوی عده‌ای مطرح می‌شود، به هیچ عنوان وجود ندارد، گفت: تهاتر در نظر گرفته شده از طریق مراجع قانونی و وفق تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسکن و شهرسازی به انجام می‌رسد.

وی اظهار کرد: بر این اساس اراضی ۳۴ هکتاری طبق قوانین وزارت امور اقتصادی و دارایی تغییر کاربری داده شده و برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دانشگاه تبریز در اختیار پیمانکاران گذاشته خواهد شد.

حسینی تکمیل طرح‌های نیمه تمام و جلوگیری از فرسودگی زیرساخت‌های دانشگاه تبریز که بخشی از آنها از زمان تاسیس دست نخورده باقی مانده است را از اهداف اصلی و مهم تهاتر اراضی خلعت پوشان اعلام کرد و یادآور شد: زمین‌های مزبور توسط تیم‌های کارشناسی و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و خاک آن جزو خاک‌های درجه چهار و غیر قابل کشت و زرع است.

وی با اشاره به اینکه اراضی خلعت پوشان در سال ۱۳۵۲ توسط دانشگاه تبریز خریداری شده است، گفت: این مجموعه علمی برای توسعه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود و نیز تامین مالی بسیاری از طرح‌های بجا مانده از سال‌های دور به شدت نیازمند اعتبارات است که با تهاتر و مولدسازی بخش‌هایی از اراضی خلعت پوشان می‌توان مسایل عمرانی و توسعه‌ای دانشگاه را حل و فصل کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=142843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});