• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

استاندار آذربایجان‌شرقی: سد بین‌المللی «قیزقلعه‌سی» سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب را مدیریت خواهد کرد

  • کد خبر : 143266
  • 29 اردیبهشت 1403 - 15:15
استاندار آذربایجان‌شرقی: سد بین‌المللی «قیزقلعه‌سی» سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب را مدیریت خواهد کرد
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروژه کلیدی و راهبردی سد قیزقلعه‌سی به همراه سد خداآفرین سالانه ۲ میلیارد متر مکعب آب تنظیم خواهد کرد، گفت: این سد بین‌المللی که طراحی آن ۱۰۰ درصد توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته، فردا با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مالک رحمتی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فردا روسای جمهور ایران و آذربایجان در استان آذربایجان شرقی حضور می‌یابند تا پروژه کلیدی و راهبردی سد قیزقلعه سی را که به همراه سد خداآفرین سالانه ۲ میلیارد متر مکعب آب تنظیم خواهد کرد به افتتاح برسانند.

وی افزود: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به قیمت روز در این مجموعه صورت گرفته و ۱۳۵ کیلومتر کانال انتقالی با کمترین پرت آب احداث شده تا حدود ۷۴ هزار هکتار اراضی از آب بهره مند شوند و قسمتی از آب استحصالی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رحمتی تصریح کرد: طراحی این سد بین‌المللی به صورت ۱۰۰ درصدی توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته و نشان دهنده توان بالای فنی مهندسی کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در حاشیه سفر فردای رئیس جمهور به استان گزارش پروژه ۱۰۷ کیلومتری مهم کریدور بین المللی ارس که با پیگیری های مستمر شخص رئیس جمهور به ثمر رسیده و یک شاهراه اساسی جهت توسعه استان و منطقه به شمار می‌رود نیز ارائه خواهد شد.

وی همچنین گفت: فردا برخی از پروژه های مهم وزارت نفت از جمله احداث لوله انتقال میعانات نفتی از تبریز به ارومیه با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی؛ همچنین کیفی سازی محصولات پتروشیمی خدمت رئیس جمهور ارائه و به دست ایشان افتتاح می شود.

رحمتی در عین حال خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه سفر فردای رئیس جمهور استانی محسوب نمی شود و یک سفر مرزی و بین المللی است، جلسه ای نیز در استانداری در این مورد تشکیل نخواهد شد و موارد را بین راه و در حاشیه به استحضار ایشان خواهیم رساند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});