• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
1
دیلی صباح گزارش داد؛

آمریکا مسئول مرگ رئیسی است

  • کد خبر : 143694
  • 02 خرداد 1403 - 13:45
آمریکا مسئول مرگ رئیسی است
یازاکو - خون رئیس جمهور ایران، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، سایر مقامات و سه خدمه بر دستان روسای جمهور و مقامات آمریکایی امضا کننده اسناد تحریم است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، همانطور که ارسطو گفت، ما باید پدیده ها را با استفاده از ساده ترین فرضیه ممکن توضیح دهیم. زمانی که مردم ایران از سال ۱۹۷۹ تقریباً ۲۰۰ بار علیه نهادهای دولتی، خزانه‌داری، سرمایه‌گذاران، مؤسسات بانکی، تسهیلات فنی و تسهیل‌کنندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل توسط ایالات متحده – با همکاری چندین عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، تحریم شدند، روشن کردن علت فاجعه هلیکوپتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

بالگرد بل ۴۱۲ که در حوالی ورزقان در حوالی سد خداآفرین آذربایجان شرقی سقوط کرد ودر این سانحه رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سایر مقامات و سه خدمه پرواز به شهادت رسیدند. این یک هلیکوپتر کاربردی چهار پره بود که توسط هلیکوپتر بل در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و در شرایط بد آب و هوایی و مه شدید پرواز کرد.

نباید فراموش کرد‌رئیس جمهور ایران بخشی از قدرتی بود که تصمیم گرفت تحریکات اسرائیل را برای گسترش جنگ خود علیه غزه به منطقه تشدید نکند. اسرائیل در اول آوریل، با انجام یک حمله هوایی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، سوریه و تخریب ساختمان بخش کنسولی آن، ۱۶ نفر از جمله هشت افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو غیرنظامی سوری را کشت. ایران حق داشت در برابر این حمله وحشیانه که به جنگ علنی بین دو کشور که پس از سال ها جنگ های نیابتی، ترورها و اعتصابات بود اقدامی تلافی جویانه اتخاذ کند.

علی خامنه ای، رهبر ایران علناً اعلام کرد که اسرائیل باید مجازات شود. با این حال، رئیسی، یک سیاستمدار محافظه‌کار کهنه‌کار و یک حقوق‌دان مسلمان، بر اساس گزارش‌ها از طریق واسطه‌هایی با واشنگتن، سخت کار کرد تا چگونه از حق حمله دفاع کند اما از وارد شدن به دام اسرائیل برای گسترش جنگ اجتناب کند.

پاسخ رئیسی به وضوح به نخست وزیر اسراییل پیام روشنی مبنی بر توقف و انصراف داد و عمل متقابل را تا حد امکان برای غیرنظامیان بی ضرر نگه داشت. ایران برای اولین بار در تاریخ یک موشک بالستیک دوربرد از ایران به اسرائیل فرستاد.

گمانه زنی در مورد حادثه

ما باید تمام حدس و گمان هایی را که بدون مدرک بیان شده است، رد کنیم. نه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و نه نخست وزیر آمریکا و نه «قصاب غزه» نیازی به این نداشتند که با کشتن رئیس جمهور ایران درس دیگری به ایران بدهند. چرا که این یک درس نیست، بلکه دعوتی آشکار برای جنگی خواهد بود که کل منطقه، از جمله کشورهایی را که قبلاً راه را برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل انتخاب کرده بودند، در بر گیرد. علی‌رغم مشاجره‌های اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو درباره زرادخانه، کابینه جنگی اسرائیل جرأت نمی‌کند خاورمیانه را تنها شش ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به آتش بکشد.

از زمان تمدید تحریم‌ها در سال ۱۹۹۵، بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، «اقدامات و سیاست‌های ایران را تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی آمریکا دانسته است» با ممنوعیت معاملات با منابع نفتی ایران، آمریکا مردم ایران را از خرید و فروش کالا یا تولید، قرارداد خدمات و بازیابی قطعات یدکی لازم برای هلیکوپترهای نه تنها رئیس جمهور، بلکه بهداشت و خدمات انسانی نیز محروم کرده است.

اغلب تحریم‌های آمریکا علیه ایران ،به دلایل و بهانه‌های واهی بوده است و در واقع در خدمت مجازات مردم بی گناه ایران بوده اند.

آمریکا باید بیدار شود و بفهمد که بزرگترین بازنده در خاورمیانه است.

خون رئیسی، امیرعبداللهیان، سایر مقامات و سه خدمه پرواز بر دستان روسای جمهور و وزرای خارجه و خزانه داری آمریکاست که اسناد تحریمی علیه ایران را امضا کردند.

به نظر می رسد این ساده ترین و منطقی ترین توضیح برای سانحه دلخراش بالگرد رئیس جمهور و بحران هوانوردی ایران باشد .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});