• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

هشدار تگرگ و سیلاب در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 143853
  • 05 خرداد 1403 - 11:00
هشدار تگرگ و سیلاب در آذربایجان‌شرقی
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز یکشنبه تا شب چهارشنبه، رگبار متناوب باران و در نواحی مستعد تگرگ موجب سیلابی شدن رودخانه ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد امیدفر، روز شنبه افزود: نقشه های پیش‌یابی هواشناسی نشان می دهد که سامانه بارشی در اثر شرایط فصلی و محلی تقویت می شود و احتمال غرش آذرخش، وزش باد گاهی به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش ها در نواحی شمالی و مرکزی استان بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شدت غرش آذرخش در برخی مناطق، گفت: برای پیشگیری از برخورد آذرخش، مردم در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن زیر درختان در فضای باز خودداری کنند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک و در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان احتمال خیزش و یا نفوذ گرد و خاک وجود دارد.

وی خواستار انجام اقدامات لازم در خصوص مهار آبگرفتگی و سیلاب های احتمالی، احتیاط در ترددهای جاده ای، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان شد.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز با هشدار به کشاورزان نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیل های مهیب در برخی از مناطق استان مانند سراب، از آنان خواسته است اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از بروز خسارت به محصولات کشاورزی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});