• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی برای معلولان مناسب سازی می‌شود

  • کد خبر : 115185
  • 29 مرداد 1402 - 15:30
اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی برای معلولان مناسب سازی می‌شود
یاز اکو - مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: محیط اماکن تاریخی و گردشگری استان با هدف بهره‌مندی بهتر جانبازان و توان یابان مناسب سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، « احمد حمزه‌زاده » روز یکشنبه در دیدار با رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان، افزود: در راستای تکریم و ایجاد تسهیلات مناسب اقدامات لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های سه حوزه تخصصی این اداره کل شامل اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای خانواده‌های شهدا، جانبازاران و ایثارگران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته وی در این راستا امکانات لازم برای توانجویان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنها توسط گروه های کارشناسی میراث فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد.

حمره‌زاده ادامه داد: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در نظر دارد با همکاری اداره کل امور ایثارگران و بنیاد شهید استان برنامه‌های جدیدی را در حوزه گردشگری برای خانواده شهدا و جانبازان اجرا کند.

به گفته وی مناسب‌سازی فضای اماکن تاریخی و گردشگری برای بهره‌مندی جانبازان و افراد توان یاب جزو برنامه‌های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است که به طور جد در حال پیگیری است.

رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر اهتمام جدی سازمان های دولتی برای تسهیل رفت و آمد این قشر، گفت: جاذبه ها و آثار تاریخی و گردشگری از جمله محل هایی است که معلولان برای حضور و بازدید از آنها دچار انواع مشکلات هستند.

علی کشفیا افزود: رفع این مشکلات جزو مطالبات جدی و مهم جامعه معلولان و جانبازان است که امیدواریم میراث فرهنگی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});