• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1

افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز

  • کد خبر : 143924
  • 05 خرداد 1403 - 15:30
افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز
یازاکو - ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز با امضا قرارداد اجرای مخازن اختصاصی با پتروشیمی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، صادق نامدار روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قرارداد برای نخستین بار از اواخر اردیبهشت ماه امسال در آذربایجان شرقی اجرایی شد و این قرارداد به منظور ذخیره سازی و صادرات محصولات پتروشیمی که از سال ۱۳۹۷ مورد درخواست شرکت پتروشیمی تبریز بود، با همراهی گمرک، نهایی و امضا شد.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی به همراه معاونین و کارشناسان حوزه نظارت گمرک که از واحدهای تولیدی پتروشیمی انجام شد، موانع فنی، قانونی و اجرایی این قرارداد بررسی و پس از ارائه راهکار مناسب، تمهیدات لازم برای حل موانع اندیشه شد و در نهایت گام های نهایی برای انعقاد قرارداد استفاده از مخازن اختصاصی ظرف کمتر از یک ماه اجرایی و عملیاتی شد.

نامدار بیان کرد: انعقاد قرارداد انبار (مخزن) اختصاصی بین گمرک و شرکت پتروشیمی تبریز علاوه بر افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز، موجب می شود تا نمونه برداری و تعیین ماهیت از کل مخزن و هزینه های سربار صادرات از محل حذف هزینه های نمونه برداری و آنالیز هر دستگاه تانکر بارگیری شده از محصول کاهش یابد.
وی ادامه داد: افزایش سرعت و دقت در انجام فرآیند صادرات، جلوگیری از وقفه در ارسال محموله صادراتی و حفظ حداکثری کیفیت محصول و کسب رضایتمندی مشتریان خارجی از دیگر مزایای این قرارداد است.

نامدار افزود: ستاد نظارت گمرکات استان همواره با نگاه حمایتی حامی واحد های تولیدی جهت رونق اقتصادی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});