• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

آذربایجان‌غربی رتبه سوم تولید جوجه یک‌روزه در کشور

  • کد خبر : 144120
  • 07 خرداد 1403 - 12:45
آذربایجان‌غربی رتبه سوم تولید جوجه یک‌روزه در کشور
یازاکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یکروزه گوشتی را دارد و در سال گذشته بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در واحدهای مادری استان تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ جوجه ریزی در واحدهای مادری استان به تعداد ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه‌ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ استان با تولید ۱۰۸ هزار تن گوشت مرغ به رتبه ۷ کشوری ارتقا پیدا کرد، افزود: تولید گوشت روزانه استان بیش از ۳۰۰ تن بوده که حداکثر نیاز استان ما بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن متغییر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان‌های دیگر و کشور عراق صادر می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ‌گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد، اضافه کرد: در فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی انجام شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۱ درصد افزایش تولید داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در اردیبهشت سال جاری نیز به میزان ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

خسرو شهبازی افزود: تعداد ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است و بقیه واحدها در حال بازسازی و آماده‌سازی برای جوجه‌ریزی هستند و ۴ واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیرفعال و راکد است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحدهای مرغداری و حمایت از این واحدها در جهت تحقق شعار سال، روند صادرات مازاد تولید واحدهای مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});