• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
2

۲۲۰ میلیون مترمکعب آب سد کانی‌سیب پیرانشهر به دریاچه ارومیه منتقل شد

  • کد خبر : 144137
  • 07 خرداد 1403 - 14:00
۲۲۰ میلیون مترمکعب آب سد کانی‌سیب پیرانشهر به دریاچه ارومیه منتقل شد
یازاکو - معاون اجرایی طرح کانی‌سیب پیرانشهر گفت: ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب سد کانی‌سیب پیرانشهر در سال آبی جاری به دریاچه ارومیه منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، میکاییل بهادری روز دوشنبه اظهار کرد: هم اکنون آبی با دبی ۳۲ مترمکعب در ثانیه به منظور انتقال آن به دریاچه ارومیه از طریق تونل کانی‌سیب رهاسازی شده است.

وی اضافه کرد: آب سد کانی‌سیب از طریق یک تونل به طول ۳۶ کیلومتر منتقل می شود و سپس وارد یک کانال به طول ۱۱ کیلومتر شده و به منظور انتقال به دریاچه ارومیه وارد رودخانه «گدار» و پس از طی ۲۸ کیلومتر همراه آب رودخانه وارد بستر دریاچه ارومیه می شود.

معاون اجرایی طرح کانی‌سیب پیرانشهر گفت: آب سد کانی سیب پیرانشهر از رودخانه‌های «لاوین»، «ئاواژار» و «زنگ‌آباد» تامین می شود و هم اکنون دبی ورودی آب به این سد ۳۵ مترمکعب در ثانیه و حجم آب ذخیره شده در آن حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح کانی سیب که شامل سد کانی سیب، تونل انتقال آب و کانال آن است در سال ۱۳۹۴ شروع شد و به عنوان یکی از طرح های بزرگ محیط زیستی کشور در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

وی یادآوری کرد: از موقع بهره‌برداری از سد کانی سیب تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد حوضه آبریز سد کانی‌سیب پیرانشهر تاکنون به دریاچه ارومیه منتقل شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});