• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
2 ماهه اول سال 1403صورت گرفت؛

جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی و سطحی آذربایجان‌شرقی 

  • کد خبر : 144342
  • 09 خرداد 1403 - 11:03
جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی و سطحی آذربایجان‌شرقی 
یازاکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از 1میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان در دو ماهه اول سال 1403 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، یوسف غفازاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

وی هم‌چنین با بیان اینکه ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، از قلع و قمع ۱۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها خبرداد. 

غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، ادامه داد: ضمن نصب ۱۵ کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی همچنین افزود: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق کلیه چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بوده که همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۲۶۲ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها  است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});