• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

سد قیزقلعه‌سی ۲۷ هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار مغان را منتفع کرد

  • کد خبر : 144407
  • 09 خرداد 1403 - 17:00
سد قیزقلعه‌سی ۲۷ هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار مغان را منتفع کرد
یازاکو - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: با افتتاح سد قیزقلعه‌سی ۲۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار زیر کشت آبی رفت و مردم این منطقه قدردان رئیس‌جمهور شهید خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، صاحبعلی اصغری روز چهارشنبه اظهار کرد: از مجموع ۳۷ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین ۲۷ هزار هکتار مختص شهرستان بیله‌سوار است و از این جهت بیشترین عواید سد قیزقلعه سی برای منطقه بیله‌سوار بویژه جعفرآباد مغان خواهد بود.

وی با یادآوری خدمات دولت سیزدهم در بیله‌سوار مغان افزود: اهالی این شهرستان مرزی در مدت سه سال عمر و فعالیت رییس‌جمهور شهید خود از امکاناتی بهره‌مند شدند که سال‌ها قبل بی‌بهره بودند.

فرماندار بیله‌سوار مغان اجرای طرح آبرسانی به خروسلو و آبرسانی به ۱۹۷ قشلاق و روستا از مجموع ۳۰۰ قشلاق و روستای این شهرستان را خدمت بزرگ دولت آیت‌آلله رئیسی در این شهرستان ذکر کرد و افزود: نامگذاری این پروژه به نام شهید جمهور و شهید راه خدمت از مطالبات اهالی منطقه مغان است تا خدمات این رییس‌جمهور مردمی در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

اصغری ادامه داد: راه‌های ارتباطی شهرستان در گذشته از وضعیت بسیار نامطلوبی داشت در حالی که در سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۷۰ کیلومتر بهسازی ، روکش ، آسفالت و احداث راه روستایی و راه مواصلاتی بین‌شهری در این شهرستان اجرا شد و پروژه کمربندی بیله‌سوار که به مدت ۱۶ سال معطل مانده بود، با پیگیری استاندار اردبیل در کمتر از ۶ ماه اجرا و تکمیل شد.

وی شروع احداث ۲۴۰ واحد در شهر بیله‌سوار را خدمت مهم دیگر دولت مردمی به مردم بیله‌سوار مغان ذکر کرد و افزود: در شهر جعفرآباد ارائه تسهیلات برای ساخت توسط خود متقاضیان در اولویت بوده و به هر ۲ متقاضی زمین ۲۰۰ متری تحویل شده است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: در بحث جوانی جمعیت شهر جعفرآباد به عنوان پایلوت شمال استان اردبیل انتخاب شده است و به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در قالب قانون جوانی جمعیت در شهر جعفرآباد زمین تحویل می‌شود.

اصغری از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۱۶ مدرسه در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این مدارس تا مهرماه سال جاری فضای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان به طور کامل تامین خواهد شد.

وی همچنین از احداث و تکمیل۲۳ دکل در این شهرستان خبر داد و افزود: با تکمیل این دکل‌ها پوشش مخابراتی و اینترنتی برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان محقق خواهد شد.

گازرسانی به ۹۲ روستای بیله سوار در دولت آیت‌الله رئیسی

فرماندار بیله‌سوار خطرنشان کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم در ۲۱ روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شد و به جرات می‌توان گفت خدماتی که دولت سیزدهم در این منطقه انجام داده با ده‌ها سال پیش از آن برابری می‌کند.

اصغری خاطرنشان کرد: از مجموع۳۰۰ روستا، تاکنون ۲۱۲ روستای شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد گازرسانی به ۹۲ روستا در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی اجرا شده است.

وی ایجاد و راه‌اندازی هفت واحد تولیدی جدید و احیای ۹ واحد راکد و غیرفعال را از دیگر خدمات دولت آیت‌الله رئیسی در بیله‌سوار مغان ذکر کرد و افزود: طی این مدت ۱۵ روستای شهرستان از نعمت برق بهره‌مند شدند و در حال حاضر قشلاق و روستای زیر پنج خانوار بدون برق در این شهرستان وجود ندارد.

فرماندار بیله‌سوار ساخت چهار خانه بهداشت و یک مرکز بهداشت ، شروع احداث خانه پزشکان متخصص در بیله‌سوار ، احداث ساختمان اداری مرکز بهداشت بیله‌سوار و تلاش برای خرید و تحویل دستگاه سی تی اسکن برای نصب در بیمارستان بیله‌سوار را از خدمات دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد.

منطقه آزاد میراث آیت‌الله رئیسی برای مردم بیله‌سوار

اصغری با بیان این که در سه سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در این شهرستان مقاوم‌سازی و نوسازی شده است ، تصریح کرد: مردم قدردان شهید رئیسی هستند و پیگیری‌های این شهید خدمت و تصویب و ابلاغ راه‌اندازی منطقه آزاد در یک نقطه از شهرستان بیله‌سوار را دستاورد بزرگی برای منطقه مغان می‌دانند.

وی گفت: حدود ۵۰ سال قبل ۸۰ درصد اراضی بیله‌سوار به نام دولت سنددار شده بود که این مساله مشکلاتی برای مردم این شهرستان ایجاد کرده بود واین موضوع هم با پیگیری‌های استاندار اردبیل و با موافقت رییس کل دادگستری استان اردبیل در حال حل شدن است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});