• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

استقرار یگان ویژه در معدن طلای اندریان!

  • کد خبر : 76558
  • 05 شهریور 1401 - 18:00
استقرار یگان ویژه در معدن طلای اندریان!
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: پیگیری‌های مکرر با دستور استاندار و تشکیل شورای تامین برای رفع مشکل حفاران غیرمجاز معدن طلای اندریان موجب استقرار یگان ویژه در محل محدوده معدن شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی استان از شهریور سال گذشته تا پایان مرداد امسال ۱.۵ میلیارد دلار است.

وی گفت: در طول حدود یک سال گذشته  یک‌هزار و ۹ کارت بازرگانی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به صدور ۸ جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در حوزه فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: در حوزه فرش، ثبت ملی نشان جغرافیایی مناطق قراجه، گوراوان و نمرور از سوی مرکز ملی فرش ایران پیگیری شده است.

پرنیان با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار پروانه کسب واحدهای صنفی صادر شده است، تصریح کرد: ۳۸ مجوز برای شرکت‌های پخش صادر و یا تمدید شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تجارت خارجی یادآور شد: تشکیل ستاد تجارت خارجی استان به ریاست استاندار و گروه‌های کاری مرتبط برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه و هدف صادراتی، تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی توسعه صادرات استان در سال‌جاری، برگزاری جلسه هماهنگی میزهای استانی با حضور دبیران میزها و برگزاری جلسه هماهنگی در خصوص میزهای تجاری کشورها با حضور استانداری و اتاق بازرگانی و اجرایی شدن فرآیند صدور کارت بازرگانی به‌طور سیستمی و بدون دخالت انسانی برای تسهیل تجاری از جمله کارهای انجام شده بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اجرایی شدن صدور مجوز ثبت سفارش واحدهای غیرتولیدی به‌طور سیستمی و حذف عامل انسانی، ابلاغ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از سال ۹۷ تا سال گذشته به منظور تسهیل و فرصت برای صادرکنندگان تا پایان خرداد و حذف بررسی سابقه میانگین دو سال کالای وارداتی در رویه‌های ثبت سفارش و تثبیت میزان واردات بر اساس رتبه و اعتبار بازرگانان از دیگر اقدامات انجام شده است.

صدور ۳۳ پروانه بهره‌برداری معدن در آذربایجان‌شرقی

پرنیان با اشاره به تحولات مثبت اخیر در حوزه معادن و صنایع معدنی عنوان کرد: ۵۱ پروانه اکتشاف با اشتغالزایی ۱۱۳ نفر، ۳۱ گواهی کشف با هزینه عملیات نزدیک به شش میلیارد تومان و ۳۳ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۳۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۸۹ نفر از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مرداد امسال صادر شده است.

وی به موضوع پیگیری تشکیل شرکت مس آذربایجان به عنوان مطالبه مردمی در جریان سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: کمیته معادن در تمام شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برای احصاء و رفع مشکلات معادن تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به منظور تسهیل امور مرتبط با محل احداث دمپ باطله مس سونگون و توسعه فاز ۳ و ۴ کنسانتره کارهای بسیار انجام شده است.

پیگیری رفع مشکل حفاران غیرمجاز معدن طلای اندریان

پرنیان تأکید کرد: پیگیری‌های مکرر با دستور استاندار و تشکیل شورای تأمین برای رفع مشکل حفاران غیرمجاز معدن طلای اندریان موجب استقرار یگان ویژه در محل محدوده معدن شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه معادن اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: جلسه تعامل کشوری مابین وزارت صمت و منابع طبیعی برای رفع مشکل تملک محل استخراج معدن طلای سوناجیل تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۹ جلسه کارگروه تعامل مابین سازمان صمت، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر ارگان‌های مرتبط با ۱۰۸ طرح موضوع برگزار شده که منجر به ۸۹ مورد مصوبه در خصوص حل مشکلات معادن برای فعالیت و رونق اقتصادی در استان شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});