• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افتتاح شد

  • کد خبر : 144841
  • 14 خرداد 1403 - 12:30
اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افتتاح شد
یازاکو - با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی اولین خانه صنایع‌دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مراسم افتتاحیه اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، غلام‌حسین عماری، فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولان و هنرمندان صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه یک بنای قاجاری با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است که سال گذشته با عنایت استاندار آذربایجان غربی تحویل این اداره‌کل شد که این اقدام استاندار یک خدمت و لطف بزرگ به فرهنگ و هنر به مردم استان بود که سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

مرتضی صفری افزود: مدرسه هدایت ارومیه یکی از بناهای فاخر استاناست که دارای تزئینات بی‌نظیری بوده که پس از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی استان شده که بخشی از آن به‌عنوان موزه صنایع‌دستی و بخشی نیز به محلی برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی اختصاص یافته است.

وی گفت: همچنین مدرسه هدایت در حال حاضر تبدیل به پاتوقی برای هنرمندان استان در حوزه شعر، ادبیات، سینما و … شده که برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را در آن برگزار می‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});