• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

صادرات ۳۰۹ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از آذربایجان شرقی با افزایش ۴۸ درصدی

  • کد خبر : 144854
  • 14 خرداد 1403 - 14:00
صادرات ۳۰۹ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از آذربایجان شرقی با افزایش ۴۸ درصدی
یازاکو - ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از رشد ۴۸ درصدی صادرات طی ۲ ماهه ۱۴۰۳ با ارزش ۳۰۹ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، صادق نامدار ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو ماهه سال ۱۴۰۳، ۵۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۹ میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای هدف صادرات انجام گردیده است که در بین گمرکات استان بیشترین میزان صادرات متعلق به گمرک تبریز با رقمی بالغ بر ۲۰۸ هزار تن به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار می‌باشد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به صادرات پنج قلم کالای عمده نظیر شمش فولادی ۲۴ میلیون دلار ، پلیمرهای استیرن ۲۳ میلیون دلار، میلگرد فولادی ۲۲ میلیون دلار، قیر ۱۸ میلیون دلار و شمش روی ۱۸ میلیون دلار گفت: مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی کشور ترکیه با واردات ۱۹۱ هزار تن به ارزش ۱۵۳/۸ میلیون دلار اولین مقصد کالاهای استان، عراق با ۶۳ هزار تن به ارزش ۴۰/۷ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۸۶ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار، گرجستان با ۳۱ هزار تن به ارزش ۱۳/۷ میلیون دلار و آذربایجان با ۱۹ هزارتن به ارزش ۱۲/۱ میلیون دلار ۵ کشوری بودند که در مجموع سهمی حدود ۸۸/۳ درصد وزن و ۷۲/۸ درصد ارزش از کل صادرات استان را به خود اختصاص دادند.

نامدار به عملکرد واردات قطعی اشاره و و تصریح کرد: در دو ماه نخست امسال ۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۴/۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل، کامیون‌های کشنده به ارزش ۴۳ میلیون دلار، گوشت گاو گرم ۲۵میلیون دلار، انواع توتون ۲۴ میلیون دلار، گوشت گاو منجمد ۱۶ میلیون دلار و موز ۷ میلیون دلار بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، امارات، آلمان و برزیل وارد شده است. که پنج کشور با مجموع سهمی در حدود ۹۳/۴ وزن و ۹۰/۳ از کل ارزش واردات استان را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});