• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
4

آغاز فعالیت سوله های پارک باغشمال

  • کد خبر : 148110
  • 17 تیر 1403 - 11:16
آغاز فعالیت سوله های پارک باغشمال
یازاکو - شهردار منطقه ۳ از آغاز فعالیت سوله های پارک باغشمال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، قاسمی، با ارائه گزارشی در خصوص سوله های فرهنگی، تاریخی باغشمال گفت: در تلاش هستیم سوله های باغشمال را از بلاتکلیفی در بیاوریم و در فعالیت های فرهنگی و ورزشی در این سوله ها انجام شود.

وی تاکید کرد: فرایند مزایده شروع شده و بحث های کارشناسی را پیش بردایم،‌ همچنین یکی از سوله ها را به بازی کودکان و نوجوانان واگذار شده است.

وی عنوان کرد: ۳ سوله به زودی فعالیت های خود را شروع خواهند کرد و در دومین مزایده شرکت کننده ای وجود نداشت.

وی‌ با اشاره به کاربری سوله ها گفت: فروش محصولات فرهنگی، کتاب، بازارچه ها و بازی کودکان و نوجوانان می باشد.

احمدی ، عضو شورای شهر گفت: برای سوله های پارک باغشمال با نظر کارشناسی شده ۸ پیشنهاد ارائه شده است .

وی ادامه داد: پیشنهادات در رابطه با بحث های فرهنگی، حوزه کتاب، بوفه و رستوران فرهنگی، صنایع فرهنگی و تخصیص یکی از سوله ها به آتش نشانی بود.

زعفرانچیلر، عضو شورای شهر تبریز گفت:حفظ و نگهداری موزه ها در حوزه اموزش و پژوهش در افزایش اگاهی ترویج هویت ملی و محلی موزه ها مهم است .

وی گفت: در شهرهای مختلف نگاه های ویژه ای به موزه ها دارند .

وی ادامه داد: در شهر ما حوزه موزه و‌ موزه داری ضعیف است و نگاه فرهنگی در حد مطلوب نیست.

وی گفت: خانه امامی را تبدیل به معاونت خدمات تبدیل کرده ایم و مکان های گردشگری به خدمات کاربری تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: یخچال صادقیه چندین سال است بلاتکلیف مانده است و یک فرد به مدت دو سال پیگیر این موضوع بود تا آنجا را احیا کند، بوروکراسی های اداری باعث شد تا این فرد منصرف شود .

زعفرانچیلر گفت: نگاه های فرهنگی و گردشگری در مدیریت فرهنگی و گردشگری مطلوب نمی باشد و باید آسیب شناسی داشته باشیم .

زعفرانچیلر بیان کرد: پیشنهاد بنده این بود که باغشمال تبدیل به موزه شود با موزه های موضوعی تبدیل شود و می توانست تبدیل به مکان گردشگری شود

غفوری ، عضو شورای شهر در خصوص سوله های باغشمال گفت: موضوع سوله ها بسیار کش پیدا کرده ، پیشنهاد ما این بود که پارک باغشمال باید نمایشگاه دائمی صنایع دستی برای بانوان که سرپرست خانوار هستند تبدیل شود.

وی ادامه داد: رویکرد این پارک خانواده محور می باشد و باید رستوران های سنتی و فروش سوغات تبریز احداث شود و به مکان تجاری تبدیل نکنیم.

باغبان، عضو شورای شهر تبریز گفت: این سوله ها چندین سال است که بلاتکلیف مانده اند ، باید یک روال تعریف شود اگر شورا علاقه مند به این موضوع است به کمسیون ها ابلاغ شود و در این رابطه تصمیم گیری شود.

رشیدی ، عضو شورای شهر بیان کرد: این سوله ها باید برای کاربری های فرهنگی اختصاص پیدا کند و هیچ منافاتی هم ندارد بحث اقتصادی هم در آنجا انجام بگیرد.

وی تاکید کرد: شورا مجوز بدهد تا دست شهرداری برای واگذاری این سوله ها باز باشد و می تواند این مکان برای قطب فرهنگی تبدیل شود

دبیری ، رییس شورای شهر تبریز گفت: پارک باغشمال باید خانواده محور و گردشگری تبدیل شود و تلفیقی از موزه، تئاتر، صنایع دستی استان تبدیل شود.

وی گفت: باید این مکان به صنایع دستی و فرهنگ شهر تبریز تبدیل شود و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و درآمد زایی هم داشته باشیم.

هوشیار شهردار کلانشهر تبریز بیان کرد: بعد از اتمام موضوع محورهایی که شورا تعیین کرده بود این سوله ها به مزایده گذاشته شدند .

وی گفت: مجموعه های مختلفی که در سطح شهر وجود دارد به شهرداری فشار آوردند که سوله ها را به ما واگذار کنید و تا امروز مقاومت کرده ایم .

وی بیان کرد: درآمد کتابفروشی ها به حدی نیست که برای شهرداری درآمدزا باشد کتابفروش ها توان پرداخت ۷۰ میلیون اجازه ماهانه را ندارند.

وی تاکید کرد: باید چندین میلیون برای سوله ها هزینه شود تا به بازارچه ها تبدیل شود

وی عنوان کرد: شورا اختیاراتی به شهرداری بدهد تا ما رایزنی ها را شروع کنیم ، چندین رستوران درخواست داده اند ، سوله ها را به آنان واگذار کنیم ولی ما نمی‌خواهیم به رستوران تبدیل شود.

دبیری رییس شورا بیان کرد: پیشنهادات خود را در قالب لایحه به شورا ارسال کنید تا شورا تصویب کند.

وی تاکید کرد: اولویت باید موزه های آموزشی، شهر کتاب، صنایع دستی استان ، کودکان و کافی شاپ باشد.

وی خاطر نشان شد: در افزایش رضایت مندی شهروندان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد

برگی عضو شورای شهر عنوان کرد: من می خواهم به نیمه پر لیوان نگاه کنم. زمانی که به عنوان منتخب شورا برای افتتاح این پارک دعوت شدم آن جلسه را ترک کردم چون قابلیت افتتاح نداشت .

وی گفت: زمان را از دست ندهیم و دو نفر نماینده تام الاختیار انتخاب کنیم و با شهرداری مذاکرات انجام بدهید و نتایج را در کمیسیون ارائه‌ بدهیم

وی عنوان کرد: در این مکان فضای گردشگری وجود ندارد چون گردشگرها سوغاتی تبریز را از برندهای معروف خرید می کنند باید از این مکان بازدید داشته باشیم و نمایشگاه صنایع دستی بهترین گزینه برای این مکان می باشد

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=148110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});