• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگاه مرمتی و حفاظتی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 14835
  • 25 اردیبهشت 1400 - 19:00
فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگاه مرمتی و حفاظتی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگاه مرمتی و حفاظتی استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر ، احمد حمزه زاده امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی از ابنیه‌های تاریخی این اداره کل، از ابتدای سال جاری در سطح استان بیش از ۱۰۰ کارگاه در حوزه‌های حفاظتی، مرمتی و بازسازی آغاز به کار خواهند کرد و با نظارت کارشناسان و متخصصان این امر تا پایان سال جاری تداوم خواهند داشت.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه به پروژه‌های فعال حوزه حفاظتی و مرمتی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: طی سال جاری اقداماتی نظیر مرمت خانه‌های کلانتر، فتح‌اله اف و تکمیل مرمت خانه سلطان قرائی، نصب درب و پنجره‌های مجموعه حسن پادشاه، مرمت مسجد ضریر مراغه، مرمت و سامان‌دهی حمام‌های دوقلو شبستر، نیرورسانی قلعه تاریخی بابک، مرمت حمام شیشوان عجب‌شیر، پل شهر چای میانه، بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، کاوش تپه زرنق هریس، مرمت کاروانسرای آلاکی مرند آغاز و تا پایان سال جاری تداوم خواهند داشت.


حمزه زاده گفت: همچنین طی سال جاری زیر نظر معاونت میراث‌فرهنگی استان فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی مجموعه فاخر ربع رشیدی تبریز آغاز و تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});