• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
16

بازگشایی پایانه‌ی مرزی کاپی کوی-رازی پس از ۱۴ ماه

  • کد خبر : 14891
  • 26 اردیبهشت 1400 - 11:15
بازگشایی پایانه‌ی مرزی کاپی کوی-رازی پس از ۱۴ ماه
یاز اکو- پایانه‌ی مرزی کاپی کوی-رازی در حد فاصل خوی-وان که از ۲۴ مارس ۲۰۲۰ به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای عبور وسایل نقلیه و عابر پیاده بسته شده بود، در ۱۷ مه مجدداً برای گذر زمینی باز می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال بیرگون، فوزی چلیکتاش معاون اتاق بازرگانی و صنایع وان اظهار داشت که دروازه‌ی مرزی کاپی کوی در منطقه‌ی سارای بای تردد زمینی پس از ۱۴ ماه در روز دوشنبه ۱۷ مه مجددا بازگشایی خواهد شد و این تصمیم موجب خوشحالی تجار و بازرگانان شده است.

وی افزود: مژده‌ی بازگشایی مجدد پایانه‌ی مرزی کاپی کوی از طرف رئیس‌جمهور ترکیه با خوشحالی و استقبال اهالی وان مواجه شده است. شهر ما سالانه میزبان یک میلیون گردشگر ایرانی بود. بیشتر این گردشگران از ورودی کاپی کوی وارد استان وان می‌شدند. این امر تأثیر بسزایی در توسعه‌ی اقتصادی استان ما داشت. با بازشدن مجدد پایانه‌ی مرزی چرخ‌های اقتصاد متوقف شده ما دوباره شروع به چرخیدن می‌کنند. اهالی وان با هیجان و خوشحالی منتظر باز شدن این در هستند. همچنین تغییر ساعت فعالیت پایانه از ۸ به ۲۴ ساعت باعث خوشحالی بیشتر ما خواهد شد. ما به عنوان اتاق بازرگانی و صنایع وان از نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی که در این امر سهیم بودند تشکر می‌کنیم. البته در این خصوص ما مدیون رئیس‌جمهور محترم خودمان هستیم.

وی افزود: متأسفانه شهری که بیشترین نرخ بیکاری را دارد وان است. نرخ بیکاری که قبل از پاندمی کرونا ۲۳ درصد بود، اکنون به ۵۰-۴۰ درصد رسیده است. ما از نظر جمعیت جوانان در ترکیه در بین ۵ استان برتر هستیم. متوسط سن اینجا ۲۱ سال است. از این نظر اگر دروازه مرزی کاپی کوی به خاورمیانه باز شود، حمل و نقل، عزیمت و ورود ما به جمهوری اسلامی ایران و جمهوری‌های ترک افزایش می‌یابد. این امر باعث افزایش ارزش افزوده اقتصاد شهر و کشور ما خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});