• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

خانواده افغان سه هفته در فرودگاه استانبول سرگردان شدند

  • کد خبر : 22248
  • 22 تیر 1400 - 15:00
خانواده افغان سه هفته در فرودگاه استانبول سرگردان شدند
یاز اکو - شانزده نفر از اعضای یک خانواده افغان پس از فرار از کشورشان در میان مذاکرات مداوم در مورد سازوکارهای خاص دستیابی به صلح پایدار بین دولت افغانستان و طالبان پس از خروج دائمی نیروهای آمریکایی, به مدت سه هفته در فرودگاه استانبول گرفتار شده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو یک خانواده ۱۶ نفره، وارد ترکیه شدند اما به دلیل مشکلات در ویزا مجبور به اقامت در فرودگاه با شرایطی مشابه فیلم “ترمینال” با بازی تام هنکس شدند.

اعضای خانواده در گفتگو با سرویس بی بی سی ترکیه گفتند آنها بدون ویزا وارد ترکیه شده اند و ورود آنها توسط مقامات منع شده است، اما آنها به دلیل نگرانی در مورد تنش های سیاسی و تهدیدهایی که از طرف طالبان دریافت کرده اند از بازگشت به افغانستان خودداری می کنند.

به گفته یکی از اعضای خانواده ای که به دلایل امنیتی نام وی به “احمد” تغییر یافته است در یک سازمان خیریه بین المللی امریکا مستقر در افغانستان مشغول بوده و برخی از نزدیکان وی قبلاً به ایالات متحده مهاجرت کرده اند ولی پس از مدتی از طرف طالبان تهدید به مرگ شدند.

براساس این گزارش ماه گذشته هنگامی که یکی از اقوام آنها توسط طالبان کشته شد ، خانواده تصمیم به فرار گرفتند و ابتدا از هرات به کابل و سپس از طریق هوایی به استانبول رسیدند. اما سرانجام ، آنها از آنجا که ویزای ترکیه ندارند مجبور به زندگی در ترمینال فرودگاه استانبول شدند.

خانواده با اشاره به اینکه آنها یک درخواست برای حفاظت بین المللی ارائه داده اند، اظهار داشتند، اگر به افغانستان بازگردانده شوند، در معرض خطر مرگ قرار دارند و بنابراین ترجیح می دهند منتظر آغاز یک “زندگی جدید” در استانبول بمانند.

براساس این گزارش هزاران نفر از جوانان عمدتا فراری از افغانستان به مرزهای شرقی ترکیه هجوم آوردند و در جستجوی زندگی بهتر ، درگیری ، خشونت و ناامیدی را پشت سر گذاشتند.

به گفته مقامات امنیتی، روزانه حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ افغان از ترس طالبان از طریق راه های غیرقانونی به ترکیه سفر می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});