• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری سد خداآفرین تامین شد

  • کد خبر : 14999
  • 26 اردیبهشت 1400 - 16:00
یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری سد خداآفرین تامین شد
یاز اکو - استاندار اردبیل از تامین و اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نواحی عمرانی، طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین در محدوده این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پایاب سد خداآفرین اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه  و ۶۰۰میلیارد تومان از محل فروش اراضی سازمان جهادکشاورزی برای تکمیل این پروژه عظیم تامین شده و باید روند اجرایی آن نیز تسریع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون شبکه آبیاری و زهکشی پنج هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار این پروژه به بهره برداری رسیده است، افزود: ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری این پروژه با بیش از ۹۲ در صد در حال اجراست و تا اواخر مردادماه سال جاری تقریبا ۱۶هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: برای تکمیل این پروژه عظیم باید تعداد گروههای کاری افزایش یابد و نحوه اجرا نیز بصورت فشرده انجام شود و همچنین جهت تامین شیرآلات لازم با کارخانه سازنده برنده مناقصه مذاکره شود.

نواحی عمرانی این شبکه آبیاری و زهکشی طبق جدول زمانبدی تا سه ماه آینده باید اجرا شود

بهنامجو با اشاره به اینکه عملیات تکمیل سد خدا آفرین و قیز قلعه سی ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد، افزود:باید نواحی عمرانی این شبکه آبیاری و زهکشی طبق جدول زمانبدی تا سه ماه آینده اجرا شود و اجرای خط برق۱۳۲ نیز با هماهنگی و همکاری شرکت برق منطقه ای به ایستگاه هلی پمپاژ در الویت قرار گیرد.

به گفته وی بهره برداری طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی سوم و ناحیه عمرانی چهارم این پروژه ظرف مدت ۶ماه و اتمام نهایی پروژه تا پایان سال جاری انجام می شود.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه همکاری بسیار خوبی جهت تامین اعتبار پروژه‌های استان اردبیل دارد و در هفته های آتی برای بازدید از روند اجرای پروژه ها و میزان پیشرفت پروژه پایاب سد خداآفرین به استان اردبیل سفر خواهد کرد.

طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رییس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});