• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

جوان ۳۱ ساله‌ای که برای ۱۰۰۰ کودک یتیم پدری می‌کند

  • کد خبر : 15141
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:15
جوان ۳۱ ساله‌ای که برای ۱۰۰۰ کودک یتیم پدری می‌کند
یاز اکو - کودکان یتیم و بی پناه، منتظر دستان نوازشگر انسان‌های مهربان و خوش قلبی هستند که محبت خود را با سرمایه (هرچند اندک) خود به آن‌ها نشان می‌دهند، جوان ۳۱ ساله‌ی اهل تبریز نیز از جمله افراد سخاوتمندی است که اکنون برای ۱۰۰۰ کودک یتیم مناطق محروم آذربایجان شرقی پدری می‌کند و حتی ۳۰۰۰ پدر معنوی دیگر را برای ایتام استان معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، گاهی زندگی خیلی بی رحم می‌شود. آنقدر که مرد خانه و ستون خانواده را از دستان خانواده می‌گیرد. آنگاه کودک یتیم، بی پناه و با یک دنیا غم می‌ماند که تسکین و علاجی برای دردش نیست.

این درد هیچگاه فراموش نمی‌شود و از یاد کودک نمی‌رود اما از روی خوش روزگار و با حمایت پدران معنوی، اندک مرهمی بر زخم‌های این کودکان بی دفاع نقش می‌بندد.

دستگیری از یتیمان و نوازش و کمک به این کودکان بی پناه، یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در دین اسلام است که بارها پیامبر اکرم (ص) نسبت به مذمت آزردن ایتام و تحسین کسانی که به این یتیمان احترام می‌گذارند تاکیده و در قرآن کریم نیز به اهمیت توجه به ایتام تاکید شده است. از این رو معامله‌ای که در ذیل این اقدام خیرخواهانه و حمایت از ایتام انجام می‌گیرد، تجارتی پرسودتر از آن است که بتوان با انگشتان دست ثواب آن را برشمرد.

حامیان ایتام در قبال تجارتی که با خداوند متعال در راستای گنجاندن لبخند بر لبان این کودکان انجام می‌دهند، هیچ ترسی از ضرر ندارند. تنها حس و روح سبک بال انسان در این راه و گامی که با هر کمک به ایتام برداشته می‌شود، خود گویای این مسیر فرخنده رسیدن به کمال است.

حمید آزادی، جوانی ۳۱ ساله‌ است که اکنون با مدرک مهندسی کامپیوتر، یک نمایشگاه اتومبیل در شهر تبریز دارد. او در حوزه حمایت از ایتام و حامی یابی برای آن‌ها اقدامات قابل توجهی را طی ماه‌ گذشته انجام داده و حتی بخشی از محل کار خود را نیز برای حامی یابی برای ایتام اختصاص داده است.

حامی ۱۰۰۰ کودک یتیم هستم

او در خصوص فعالیت‌های خود در این عرصه، می‌گوید: از حدود سه سال پیش، حمایت از ایتام را با یک کودک یتیم عضو کمیته امداد آغاز کردم و سپس با توجه به برکاتی که در این مسیر و با حمایت از ایتام در زندگی من جاری شد، به مرور سرپرستی معنوی کودکان معصوم دیگری را از اهالی مناطق محروم استان برعهده گرفتم و اکنون نیز حامی ۱۰۰۰ کودک یتیم هستم.

او که به تنهایی قدم در این مسیر گذاشته و ماهیانه کمک خرجی برای تمامی این ایتام پرداخت می‌کند، می‌افزاید: در کنار حمایت از این فرزندان، بخشی از محل کار خود را نیز به موضوع حامی یابی ایتام اختصاص دادم و با فعالیت در این حوزه، از حدود یک ماه گذشته در ماه مبارک رمضان برای نزدیک به ۳۰۰۰ فرزند یتیم و محسنین مناطق محروم حامی یابی کرده‌ام.

آزادی در خصوص نحوه آشنایی خود با بحث حامی ایتام و دستگیری از این کودکان یتیم، اظهار می‌کند: بنده در یک خانواده مذهبی و معتقد به اصول متولد شده‌ و رشد یافته‌ام. به طوری که از کودکی‌ با بحث کمک به ایتام و نیازمندان آشنا بوده و این گونه موارد امری ملموس و طبیعی در نگاه خانواده ما است که بنده را نیز مجاب کرده تا در این عرصه فعالیت داشته باشم.

او ادامه می‌دهد: زندگی که کمک به ایتام در آن امری دائمی باشد، پر از برکت می‌شود و اگر یک انسان، روابط و معیشت خود را با ایتام گره بزند، قطعا یک زندگی شکوهمند و سرشار از برکات خواهد داشت به طوری که هرچقدر در این راه خرج می‌کند، عنایت خداوند متعال به او ارتقا می‌یابد و چند برابر آن پول به جیب شخص بازمی‌گردد.

او متذکر می‌شود: معتقد هستم هر پولی که خداوند متعال، لایق ما دانسته و به ما لطف و عنایت کرده است، امانتی در دست ما است و در نهایت همگی دست خالی از دنیا خواهیم رفت، در نتیجه چه بهتر که از این پول در چنین کارهای خیرخواهانه استفاده کنیم و تا جایی که در توان داریم به ایتام و نیازمندان، دست یاری دراز کنیم.

این جوان حامی ایتام، با بیان این‌که ثمرات معنوی و مالی تمامی کمک‌های خود به ایتام را دریافت می‌کند، در خصوص احساس خود در کمک به ایتام و حمایت از این کودکان، می‌گوید: احساس و حالت دگرگونی که در راه کمک به ایتام در درون انسان به وجود می‌آید، به هیچ عنوان قابل توصیف نیست و نمی‌توان بر سر زبان آورد. هر زمان که وقت واریز کمک خرجی به حساب کودکان یتیم فرا می‌رسد، حسی غریب به سراغ انسان می‌آید که انگار از هر بندی آزاد و سبک بال شده و بر آسمان‌ها سیر می‌کند.

او در خصوص ایتام تحت سرپرستی معنوی خود، می‌افزاید: با وجود امکان دیدار با این کودکان معصوم اما هیچ کدام از آن‌ها را از نزدیک ندیده و نخواستم که ببینم، زیرا معتقد هستم که شاید آن موقع که کودک یتیم من را ببیند، برای لحظه‌ای حس کودکانه‌ی او باعث شود تا غرور او در کنار من بشکند، در حالی که هیچ گاه نمی‌خواهم قلب و یا غرور یک کودک یتیم شکسته شود.

او ادامه می‌دهد: بنده دو فرزند پسر دارم، از این رو وقتی فرزندانم از من درخواست خرید یک اسباب بازی و یا خوراکی می‌کنند، کودکان یتیم  به یادم می‌آیند و ناگهان در نظر می‌گذرانم که شاید آن‌ها هم همین اسباب بازی و یا خوراکی را می‌خواهند. بنا بر این تا زمانی که برای ایتام، ملزوماتی تهیه نکرده باشم، برای کودکان خودم نیز خریداری نمی‌کنم چون می‌دانم بالاخره فرزندان یتیم هم دلشان اسباب بازی می‌خواهند.

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه معرفی حامی ایتام، می‌گوید: فرم‌های اعلام همکاری حامیان از سوی کمیته امداد در اختیاری ما قرار گرفته تا مشخصات افرادی که متقاضی حمایت از ایتام هستند را دریافت کرده و سپس با انتقال مشخصات فرد و تعداد ایتام مورد حمایت به کمیته امداد، یک شماره کارت از سوی کمیته امداد در قالب پیامک به شخص ارسال شود. کل مبلغ ماهیانه پرداخت شده از سوی هر حامی در سامانه مرجع به صورت خودکار بین ایتام موردنظر تقسیم شده و به شماره حساب‌های آن‌ها واریز می‌شود.

او با بیان این‌که میزان مبلغ حمایت از هر فرزند یتیم از حداقل ۱۰ هزار تومان تا میزان دلخواه و توان حامی بنا شده است، می‌افزاید: حامی یابی ایتام در محل کار بنده معمولا در زمینه شغلی به این گونه است که بنده تنها در صورتی وارد معامله با همکاران و مشتریان می‌شوم و یا حتی با اطرافیان و آشنایان رفت و آمد می‌کنم که طرف مقابل برای کودک یتیم حامی باشد، چرا که می‌دانم این افراد توان مالی مناسب برای این کار را دارند. در طول یک ماه گذشته که در این عرصه فعالیت می‌کنم با تمایل بالایی از افراد برای حامی ایتام بودن روبه رو شده‌ایم.

او تاکید می‌کند: جالب است که وقتی برای اولین بار موضوع حامی ایتام را با افراد در میان می‌گذارم، تا پیش از آن هیچ اطلاعی در این مورد نداشتند و نمی‌دانستند که اینگونه نیز می‌توان کمکی به قشر ضعیف جامعه کرد، در واقع تاکنون کوتاهی در امر اطلاع رسانی این اقدام خیرخواهانه انجام گرفته است.

امیدواریم تا سال آتی، تعداد حامیان ایتام را به ۳۰ هزار حامی برسانیم

این جوان خیر، در خصوص برنامه و اهداف خود برای روزهای آتی، می‌گوید: در نظر داریم تا فضای مختص حامی یابی در محل کار را با ورود به حوزه فضای مجازی ارتقا دهیم و در راستای گسترش فعالیت حامی یابی در سطح شهر اقدام کنیم. هدف گذاری کرده‌ایم که تا ماه مبارک رمضان سال آتی، تعداد حامیان ایتام را به ۳۰ هزار حامی برسانیم.

او با اشاره به این‌که بخشی از ساعت کاری خود را به حامی یابی اختصاص داده است، می‌افزاید: از کسانی که تاکنون با ما همکاری داشته و برای کودکان ایتام حامی شده‌اند، از صمیم قلب تقدیر و تشکر می‌کنم و از باقی مردم نیز درخواست می‌کنم تا اگر امکان مالی دارند، در این مسیر ما را تنها نگذارند و در حد توان به ایتام کمک کنند تا این زنجیر کمک ادامه دار باشد.

او با تاکید بر اهمیت آشنایی مردم با طرح حامی یابی برای ایتام، می‌گوید: افراد زیادی هستند که می‌خواهند کار خیر انجام دهند اما راه‌های آن را نمی‌دانند و یا اطلاعات کافی مربوط به آن را ندارند، از این امیدواریم تا با معرفی موضوع حامی یابی ایتام، بتوانیم بخشی از این فقر جامعه را حل کنیم.

هرچقدر به این فرزندان کمک کنیم انگار که به خواهر و برادران خودمان کمک کرده‌ایم

آزادی تاکید می‌کند: فرزندان اکرام  کودکان معصوم و بیگناهی هستند که به هر دلیلی اکنون یا بی سرپرست شده و پدرشان فوت کرده یا سرپرستشان بیمار یا زمین گیر شده‌اند، به همین خاطر هرچقدر به این فرزندان کمک کنیم انگار که به خواهر و برادران خودمان کمک کرده‌ایم و در معامله‌ای با خدا قرار داریم که هیچگاه امکان متضرر شدن در آن وجود ندارد.

او در توصیه به هم سالان و هم نوعان خود، می‌افزاید: اگر جوانان این کشور می‌خواهند زندگی پربرکتی داشته باشند و وارد این مسیر شوند، نترسند و اگر می‌خواهند هدیه آسمانی از خداوند دریافت کنند، خود را با ایتام بیمه کنند.

او ادامه می‌دهد: شاید برخی افراد به معنویات این کار اعتقاد نداشته باشند، اما زمانی که با حامیان ایتام، با هر مبلغی که کمک می‌کنند، صحبت می‌کنم و جویای احساس آن‌ها می‌شوم، می‌گویند هرچقدر که برای این فرزندان کمک کرده‌اند، خداوند متعال چند برابر آن را در مسیرشان قرار داده است.

آزادی در خاتمه می‌گوید: ان شاالله تا زمانی که نفس می‌کشم و جان در بدن دارم، در این مسیر خواهم بود و قدرتمندتر از همیشه گام برمی‌دارم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});