• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

موزه شهر تبریز مجوز فعالیت رسمی گرفت

  • کد خبر : 15485
  • 29 اردیبهشت 1400 - 17:00
موزه شهر تبریز مجوز فعالیت رسمی گرفت
یاز اکو -مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از اعطای مجوز فعالیت رسمی موزه شهر تبریز به شهرداری این شهر همزمان با آغاز هفته میراث‌ فرهنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در مراسم اعطای این مجوز با اشاره به اینکه مزیت اصلی رقابتی شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای تاریخی – فرهنگی ایران در حوزه گردشگری، بخش فرهنگی و تاریخی است، افزود: در این راستا هر چقدر بتوانیم ظرفیت‌های خود را تقویت کنیم، به همان نسبت شاهد جذب گردشگر خواهیم بود که به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی توسعه پایدار شهر، مفید و مؤثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: یکی از  رویدادهای مهم سال جاری در حوزه میراث‌ فرهنگی، دریافت مجوز رسمی فعالیت برخی از موزه‌های تبریز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که امروز نیز مجوز فعالیت رسمی موزه شهر تبریز به شهردار اعطا می‌شود و پیشتر نیز مجوز موزه فوتبال صادر و اعطا شده بود.

حمزه زاده از صدور مجوز تعداد  ۹ مجموعه داری خصوصی در تبریز خبر داد و اضافه کرد: در کنار سایر موزه‌های تخصصی، طی سالجاری موزه استاد احد حسینی به عنوان یک از موزه‌های خصوصی شهر تبریز افتتاح شده است و  ۹ مجوز مجموعه داری خصوصی نیز صادر شده که امیدواریم با همکاری شهرداری تبریز بتوانیم در آینده نزدیک نسبت به اختصاص فضایی مناسب برای سایر مجموعه‌داران اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طبق توافق با شهرداری برای سایر موزه های تحت پوشش شهرداری از جمله موزه استاد شهریار، موزه علی مسیو و سایر موزه هایی که در آستانه تعریف طرح محتوایی هستند نیز تا پایان ۶ ماه نخست امسال مجوز فعالیت از وزارت مربوطه دریافت می شود.

افزودن تبریز به جمع شهرهای گردشگر پذیر کشور

 شهردار تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه اعتبار ویژه ای برای میراث فرهنگی این شهر در بودجه امسال پیش بینی شده است، گفت: تلاش می کنیم داشته‌های چهار هزار ساله تبریز را در حوزه میراث فرهنگی احیا، مرمت و بازسازی کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: اقتصاد شهری و موضوعاتی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مهم است، در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: تعامل میراث فرهنگی و شهرداری تبریز موجب احیا و عرضه داشته‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در این دوره از مدیریت شهری شده است و سعی می شود در کنار توسعه فضاهای گردشگری و تاریخی، موزه‌ای در حد نام و اعتبار تاریخی تبریز احداث و به جذب سفر و گردشگر کمک کنیم.

شهین باهر اضافه کرد: درصدد اضافه کردن تبریز به جمع شهرهای گردشگر پذیر کشور هستیم که به طور قطع در رونق اقتصادی شهر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: تا زمانی که موزه‌ای ثبت رسمی نشده است و مجوز فعالیت نداشته باشد، مقصد گردشگری معرفی نمی شود و بر همین اساس باید در کنار افزایش موزه‌های شهر، نسبت به ثبت ملی همه آنها نیز اقدام شود.

تبریز به دلیل داشتن موزه های متعدد تاریخی، فرهنگی، طبیعی و بسیاری از موزه های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگ، به «گنجینه موزه» ایران معروف است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});