• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست مجازی با بیش از ۷۰۰نفر از نمایندگان جامعه کارگری و بازنشستگان؛

با حمایت کارگران دولت کار تشکیل می ‌دهم

  • کد خبر : 15537
  • 30 اردیبهشت 1400 - 9:35
با حمایت کارگران دولت کار تشکیل می ‌دهم
یاز اکو - محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست مجازی با بیش از ۷۰۰نفر از نمایندگان جامعه کارگری و بازنشستگان گفت: بدون گفت‌وگو‌های اجتماعی و بدون امید و اعتماد هیچ سیاست و برنامه‌ای موفق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، محمد شریعتمداری، در ارتباط ویدئو کنفرانس با دبیران اجرایی خانه‌های کارگر ، اعضای تشکل‌های کارگری و کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی سراسر کشور به بحث و گفت و گو در مورد مسائل مهم جامعه کارگری و انتخابات پیش رو پرداخت.

شریعتمداری در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه ممتاز خانه کارگر خواستار نقش‌آفرینی بیشتر تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در مسائل مهم و کلان کشور شد. 

شریعت 1

وی در این دیدار که با مشارکت ۵۰۰نفر از سراسر کشور برگزار شده بود، با اشاره به جمعیت ۱۴میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سه میلیون و ۶۰۰هزار نفری بازنشستگان و مستمری‌بگیران اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان گذشته متاسفانه حدود هفت میلیون نفر از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی از بیمه محروم هستند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی کار بزرگی است که تنها با تشریک مساعی و همکاری تمام تشکل‌های بازنشستگی و کارگری امکانپذیر است. تجربه عملیاتی کردن کارهای بزرگی همچون افزایش ۳۹درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در دو نوبت طی ۱۴ماه گذشته که پس از ۱۳ سال صورت گرفت نیز نشان داد که اتحاد دست‌اندرکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی می‌تواند هر ناممکنی را ممکن سازد.  

شریعتمداری همچنین تاکید کرد: پشتوانه حمایت کارگران این مرز و بوم و برای دفاع از منزلت تمامی بازنشستگان و همچنین برای بهبود وضعیت معیشتی این گروه زحمتکش اعم از کارگر و بازنشسته از اینجانب تا کنون منشاء این خدمات شده و معتقدم که تشکل‌های کارگری باید آنچنان قدرتمند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ورود کنند چرا که هر فردی کاندیدای نهایی آنها باشد پیروز انتخابات ریاست جمهوری است.

شریعت 2

در این دیدار حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و علی خدایی رئیس کانون شورای‌های استان تهران به نمایندگی از جامعه کارگری و بازنشستگی کشور از محمد شریعتمداری خواستند به عنوان کاندیدای نهایی آنها در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشد و  ۲۲ نماینده تشکل‌های سراسر کشور نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});