• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

طرح جهش تولید دیمزارها در ۶ استان کشور اجرا می‌شود

  • کد خبر : 15648
  • 30 اردیبهشت 1400 - 21:00
طرح جهش تولید دیمزارها در ۶ استان کشور اجرا می‌شود
یاز اکو - معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید دیمزارها در شش استان کشور اجرا می‌شود گفت: تلاش برای استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی با این طرح اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، در پی تفاهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید در دیمزارهای کشور، به دلیل استقرار مرکز تحقیقات دیم کشور در مراغه، معاون وزیر جهاد کشاورزی و معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از بخشی از دیمزارهای مراغه و مرکز تحقیقات دیم کشور بازدید کردند.

در این بازدید جواد وفابخش، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی کشور در زمینه گندم، اظهار داشت: طرح جهش تولید دیمزارها، همزمان در شش استان آذربایجان شرقی همدان، خوزستان، گلستان، کرمانشاه و کردستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در پنج سال آینده، انتظار ما افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در دیمزارهای کشور است، در فاز اول و سال نخست اجرای این طرح، ۶۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های کشور به زیر کشت گندم دیم رفته است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است.

وی استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وفابخش، هدف نهایی اجرای این طرح را کلیه دیمزارهای کشور در تمامی استان‌ها عنوان کرد و افزود: سال آینده این طرح تا دو میلیون هکتار و پس از پنج سال تمامی دیمزارهای کشور در زمینه غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی و علوفه اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});