• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

استاندار آذربایجان‌شرقی: عشایر از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

  • کد خبر : 15708
  • 31 اردیبهشت 1400 - 16:00
استاندار آذربایجان‌شرقی: عشایر از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی هستند
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عشایر از جمله مهم‌ترین و موثرترین عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می‌شوند و بدون تلاش این عزیزان، تامین نیاز کشور به گوشت و محصولات لبنی با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در دیدار رییس سازمان امور عشایر ایران و تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات و مطالبه‌های عشایر، نیازمند یک عزم جدی در بین نمایندگان مجلس و مسئولان دولت است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب در زمینه تولید محصولات غذایی راهبردی و خودکفایی کامل در زمینه تولید محصولاتی همچون گوشت، گندم و جو تاکید کرد و ادامه داد: اهمیت این موضوع در زمان‌هایی همچون شرایط کرونایی فعلی، دوچندان می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین توجه مجلس و دولت به افزایش بودجه مناطق عشایرنشین را خواستار شد.

بر اساس این گزارش در این دیدار «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون عشایری مجلس و نماینده بابل، «علیرضا منادی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، «مهرالله رخشانی مهر» رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، «حسین حاتمی» نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند حضور داشتند. 

از مجموع جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفری آذربایجان‌شرقی، ۲ درصد را عشایر تشکیل می‌دهد اما این قشر تلاشگر با این جمعیت اندک، حدود ۲۰ درصد جمعیت دام سبک استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی و لبنی بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});