• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

انعقاد ۸۳۰۰ تفاهم‌نامه برای مدیریت پیک بار برق در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 15745
  • 01 خرداد 1400 - 9:30
انعقاد ۸۳۰۰ تفاهم‌نامه برای مدیریت پیک بار برق در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تاکنون هشت هزار و ۳۶۵ تفاهم‌نامه همکاری به منظور بهره‌مندی از همکاری مشترکان بخش‌های مختلف شرکت توزیع برق این استان در مدیریت پیک بار تابستان منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر فرج‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه‌ها برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش‌رو، با مشترکان بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، عمومی، تجاری، جایگاه‌های CNG و مولدهای خودتامین در سراسر حوزه فعالیت به امضا رسیده است. 

 وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی با تغییر ساعت فعالیت از زمان اوج‌بار به زمان کم‌باری و نیز جابجایی تعطیلات هفتگی می‌توانند کمک حال خوبی برای صنعت برق باشند و از پاداش مربوطه برخوردار شوند.

وی افزود: مشترکان کشاورزی نیز با خاموش کردن پمپ چاه‌های کشاورزی خود بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، بقیه ساعات شبانه‌روز را از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: «مدیریت پیک بار» در ایام گرم هر سال برای صنعت برق بسیار مهم بوده اما پیک بار تابستان امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش هفت تا ۱۲ درصدی مصرف برق نسبت به تابستان سال گذشته، کاهش ۴۰ درصدی بارندگی و به تبع آن کاهش کم‌سابقه تولید برق از سدها از اهمیت ویژه‌ برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرد که با توجه به تفاهم‌نامه‌های موجود و سایر اقدامات برنامه‌ریزی‌شده، این شرکت در ایام پیک بار بالغ بر ۱۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشد.

«فرج‌نیا» همچنین به مصوبه دولت برای کاهش مصرف برق در ادارات نیز اشاره و اظهار کرد: طی دوره پیک بار یعنی اول خرداد تا ۱۵ شهریورماه مصرف برق ادارات نباید در وقت اداری از ۵۰ درصد و در وقت غیراداری از ۱۰ درصد مصرف در شرایط عادی بیشتر باشد.

وی افزود: به طور قطع برای اجرای این مصوبه کارشناسان ادارات برق به طور حضوری و حتی نامحسوس، وضعیت مصرف برق ادارات را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});