• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
2

۸۴ استاد علوم پزشکی تبریز در جمع دانشمندان پراستناد ۲ درصد برتر جهان

  • کد خبر : 157683
  • 19 مهر 1403 - 10:45
۸۴ استاد علوم پزشکی تبریز در جمع دانشمندان پراستناد ۲ درصد برتر جهان
یازاکو - واحد علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از قرار گرفتن اسامی تعداد ۸۴ پژوهشگر این دانشگاه در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا در سال میلادی ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، بر اساس عملکرد استنادی یک ساله ۲۰۲۳، تعداد ۲ هزار و ۱۳۸ پژوهشگر از ایران در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان قرار گرفته اند که از این تعداد ۸۴ نفر اختصاص به دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارد.

در میان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با ۱۲۸، دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۸۴ نفر و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۶۳ نفر هیأت علمی بیشترین محقق ۲ درصد پر استناد را از نظر عملکرد یکساله به خود اختصاص دادند.

بر اساس عملکرد استنادی یک ساله سال ۲۰۲۲ نیز از دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد ۷۶ نفر در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته بود.

در فهرست منتشره عملکرد استنادی یک ساله ۲۰۲۳، تعداد ۲ هزار و ۳۲۷ پژوهشگر و بر اساس دوران خدمت یکهزار و ۲۱ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در میان پژوهشگران بین‌المللی حضور دارند.

مؤسسه ISC هر ساله آخرین یافته های علم سنجی برگرفته از منابع و مراجع معتبر مختلف را تحلیل و گزارش می کند که یکی از این گزارش ها بر پایه آخرین یافته های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به « فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است، انجام می شود.

تازه ترین به روز رسانی این پایگاه در مهر ماه ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) منتشر شده است که این فهرست عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و طبق آن نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});