• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند

  • کد خبر : 15907
  • 02 خرداد 1400 - 10:30
کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند
یاز اکو - مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق موزه ها در کشور کسب شد،گفت : این رقم براثر شیوع کرونا در سال ۹۹ به صفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا؛ محمدرضا کارگر اظهار داشت: سال ۹۸ تا قبل از شیوع کرونا ۲۳ میلیون ۷۵۰ هزار نفر از موزه های کشور بازدید کردند اما سال ۹۹ این رقم به حدود سه میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: با اینکه طبق برنامه ریزی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل بازدید از موزه ها برای سال ۹۹ پیش بینی شده بود اما درآمد موزه ها وزارت میراث فرهنگی در این مدت به صفر رسید.

کارگر گفت : سال گذشته از طریق فضای مجازی ، تورهای مجازی و آنلاین برای مردم برگزار کردیم و امکان بازدید برای مردم در کشور و خارج فراهم شد که البته تمام نیازها را نمی تواند برآورد کند.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: برای حفاظت از موزه ها و مجموعه های تاریخی سال گذشته از بودجه های دولتی کمک گرفتیم و اعتبارات این بخش حدود ۵۰ درصد افزایش یافت .

وی اظهار داشت : اکنون اعتبارات سالانه معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که در چهار بخش از جمله حفاظت از موزه ها هزینه می شود.

کارگر گفت: اکنون ۷۴۶ موزه فعال در کشور داریم که ۱۷۶ موزه خصوصی هستند که. برای موزه های خصوصی حمایت های لازم صورت گرفته است.

کارگر در خصوص حضور در نمایشگاه های بین المللی گفت : سال گذشته از طریق فضای مجازی نمایشگاه مشترک با کشور آلمان برگزار کردیم که اجساد مردان نمکی و مومیایی به نمایش گذاشته شد.

وی اظهار داشت : اکنون طبق تفاهمنامه های بین المللی با کشورهای مختلف جهان از جمله بریتانیا، ایتالیا ، کره و ژاپن همکاری داریم .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});