• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

تداوم قطع برق و خاموشی در آذربایجان شرقی/ شرکت برق: تولید و مصرف توازن ندارد

  • کد خبر : 15984
  • 02 خرداد 1400 - 12:45
تداوم قطع برق و خاموشی در آذربایجان شرقی/ شرکت برق: تولید و مصرف توازن ندارد
یاز اکو - مدیرعامل توزیع برق تبریز با اشاره به خاموشی‌های متعدد در تبریز و برخی مناطق استان، گفت: علت اصلی خاموشی‌ها در چند روز گذشته عدم توازن تولید و مصرف برق در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، عادل کاظمی با اشاره به خاموشی‌های متعدد در تبریز و برخی مناطق استان، اظهار داشت: علت اصلی خاموشی‌ها در چند روز گذشته عدم توازن تولید و مصرف برق در کشور است.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های برق آبی به دلیل کاهش بارش ۳۵ درصدی، تولید این نیروگاه‌ها کاهش یافت افزود: برخی نیروگاه‌ها هم در حال اورهال هستند.

مدیرعامل توزیع برق تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اینکه تأخیر در اتمام آن و عدم ورود به موقع به شبکه توزیع باعث خاموشی‌ها شد، گفت: خاموشی اضطراری اعمال کردیم تا شبکه دچار فروپاشی نشود.

وی عدم اعمال خاموشی را موجب از دست رفتن کل شبکه توزیع برق عنوان کرد و ابراز داشت: برای حفظ فرکانس و عدم خاموشی شبکه، مجبور به اعمال خاموشی شدیم.

کاظمی ادامه داد: تا چند روز آینده به دلیل ورود نیروگاه‌های اورهال شده به مدار توزیع برق، خاموشی برق به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خاموشی در مناطق اعلام می‌شود خاطر نشان کرد: برای اطلاع مردم از خاموشی‌های آینده در سایت شرکت، برنامه‌ها را منتشر می‌کنیم.

مدیرعامل توزیع برق تبریز، اسکو و آذرشهر، با تاکید بر اینکه اگر در چند روز آینده مصرف بهینه شود، خاموشی کمتر می‌شود، ابراز داشت: در پیک بار نیازمند همراهی و صرفه جویی مردم هستیم تا از پیک بار عبور کنیم و خاموشی به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});