• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

پروژه میدان آذربایجان، حاصل تراوشات ذهنی یک عده خاص

  • کد خبر : 16626
  • 07 خرداد 1400 - 11:29
پروژه میدان آذربایجان، حاصل تراوشات ذهنی یک عده خاص
یاز اکو- عضو سابق شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه پروژه میدان آذربایجان، یک پروژه ناکارآمد است، آن را حاصل تراوشات ذهنی یک عده خاص با حمایت شهردار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، داود امیرحقیان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در شورای شهر نیاز به اصلاح ساختار محسوس است، چرا که شورا نتوانسته است در حوزه خدمات عمرانی، آموزشی، بهداشتی و… در رفع نارسایی ها و کمبودها موفق عمل کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بخش اعظم وظایف ۳۴گانه تعریف‌شده برای شوراهای شهر در قانون، مغفول مانده است و  وجود یکسری مسایل باعث عدم نظارت دقیق بر دستگاه‌های خدمت‌رسان و به تبع آن برآورده نشدن انتظارات شهروندان شده است.


امیرحقیان از شهر به عنوان یک موجود زنده یاد کرد که برای بقای آن باید برنامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف اندیشیده شود و پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند و براساس کار کارشناسی عملیاتی شوند نه براساس احساسات و نظر یک عده از اعضای شورا.

وی بر تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: در کنار بودجه‌های عمرانی، با جلب مشارکت مردمی و جذب سرمایه‌گذاری می توان در شهر قدم های بزرگی برداشت.


وی با تاکید بر اینکه «حق مردم» خط قرمز او است، افزود: شهرداری که خود را در اختیار یک عده خاص از اعضای شورا قرار دهد مطمئنا باید به خیل عظیمی از شهروندان پشت پا بزند و این به صلاح شهر نیست و من در مقابل افرادی که مقابل حقوق مردم بایستند، می ایستم.

در شهرداری به ازای هر یک میز، یک و نیم نفر کارمند وجود دارد

وی یکی از موارد فسادزا در شهرداری‌ها را وجود قوانین «از تا» بویژه در حوزه ماده ۱۰۰ دانست و خاطرنشان کرد: نوسان موجود در این موارد، موجبات بروز یکسری تخلفات را فراهم می‌کند که برای انسداد مجاری فساد، قطعا باید یکسان‌سازی شوند و ابهام‌ها برای مردم برداشته شود.


وی در رابطه با مشکل حاشیه‌نشینی در تبریز گفت: برای رفع این مشکل می توان در تعرفه عوارض محلی و صدور پروانه، بندهای ویژه‌ای برای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین شهر لحاظ کرد تا خود شهروندان برای مشارکت در این بخش تشویق شوند.

عضو سابق شورای شهر تبریز، انتقال پادگان‌ها و زندان به خارج شهر را یکی از عمده برنامه‌های خود در شورای چهارم نام برد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام گرفته، استارت این کار زده شد و هم‌اکنون شاهد تحقق تدریجی این برنامه هستیم.


امیرحقیان در پایان سخنانش بر جا اندازی نظام ارزشیابی در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: در شهرداری به ازای هر یک میز، یک و نیم نفر کارمند وجود دارد. با این حال علیرغم وجود این همه نیرو در بدنه شهرداری خدمت‌رسانی مناسب به مردم انجام نمی شود. در همین راستا باید با ارائه آموزش های حین خدمت، به متخصص کردن کارکنان شهرداری اقدام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});