• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1

افزایش۴۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

  • کد خبر : 144166
  • 07 خرداد 1403 - 15:00
افزایش۴۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار
یازاکو - مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۴۳ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، کلیم اله وثوقی روز دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر ۱۳۰ هزار تن کالا توسط ۶ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای صادر شده از این پایانه مرزی را کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی،انواع نمک و پروفیل ذکر کرد.

دبیر کمسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل همچنین از واردات پنج هزار و۳۲۴ تن کالا از این پایانه خبر داد و گفت: این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته حدود چهار هزار و ۷۴۸ تن کالا وارد شده بود و این امر حاکی از افزایش ۱۲درصدی واردات از این مرز است.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: در مدت یاد شده ترانزیت ورودی از مرز بیله سوار ۶۲هزار و۸۸۱ تن و ترانزیت خروجی از این مرز ۱۱۱ هزار و۹۱۲ تن کالا بوده است که نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی تراتزیت از این مرز است.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، از این میزان کالا ۵۴ درصد توسط کامیون ایرانی، ۳۹ درصد توسط کامیون آذری و هفت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی ثبت شده است.

وثوقی یادآورشد: در ۲ ماهه گذشته تردد ۲۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی را از مرز بیله سوار ثبت شده است که از این تعداد ۱۳هزار و ۴۰۸ دستگاه وارد و ۱۱ هزار و۶۳۷ دستگاه نیز از مرز خارج شده است و در این زمینه هم شاهد رشد ۲۳ درصدی بوده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همچنین از تردد ۲۴ هزار و ۵۴۶ دستگاه کامیون و ۴۹۹ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار خبرداد و بیان کرد: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵۰دستگاه تردد کرده بود افزایش ۴۳ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});