• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
7
رئیس جامعه هتلداران ایران؛

حوزه گردشگری نیازمند مطالعات نیازسنجی است

  • کد خبر : 90807
  • 17 دی 1401 - 10:22
حوزه گردشگری نیازمند مطالعات نیازسنجی است
یاز اکو- رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری به مطالعات نیازسنجی نیاز است، گفت: به دلیل نبود مطالعات نیازسنجی، در بسیاری از استان‌ها توسعه بی‌رویه در حیطه زیر ساخت های گردشگری انجام شده و در مقابل در برخی استان‌ها به شدت نیاز به توسعه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو جمشید حمزه‌زاده با بیان اینکه منابع استانی و ملی محدود است، گفت: بسیاری از کشورها از جمله ترکیه برای تهیه هتل‌های استاندارد زمین در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارند یا وام‌های کم‌‌بهره با تنفس طولانی پرداخت می‌کنند، اما در ایران چنین اتفاقی نمی افتد.

وی افزایش زیرساختهای گردشگری را یکی از الزامات توسعه گردشگری دانست و افزود: گران بودن زمین یکی از مشکلات اساسی در این زمینه است و امیدوارم با حمایت استاندار و همچنین در اختیار گذاشتن تسهیلات کم‌بهره و تنفس طولانی این مشکل برطرف شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور که برای تورهای ورودی با مشکل موتجه هستیم، باید روی تورهای داخلی برنامه‌ریزی جدی انجام دهیم.

وی ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی را مناسب دانست و گفت: بیش از ۵۰ درصد هتل‌هایاین استان استاندارد‌سازی شده‌اند و گواهی کیفیت استاندارد دریافت کرده‌اند و‌ مابقی نیز در پروسه استانداردسازی قرار دارند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});