• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

احداث ۶ پارک در جنوب غرب تبریز

  • کد خبر : 16878
  • 09 خرداد 1400 - 11:00
احداث ۶ پارک در جنوب غرب تبریز
یاز اکو - شهردار منطقه هفت تبریز از احداث ۶ پارک در جنوب غرب تبریز طی چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد علی سلیمی گفت: در چهار سال اخیر پارکهای کوهستان، مدافع حرم، خانواده، یاسمن، مهر ولایت و باغات لاله در سطح منطقه احداث شده است.

وی با بیان اینکه پارک های یاسمن، فاز دوم مهر ولایت و باغات لاله در زمان مدیریت وی به بهره برداری رسیده و یا درحال احداث است، اظهار داشت: پارک خانواده با وسعت ۱۵ هزار متر مربع، مدافع حرم با وسعت شش هزار و ۵۰۰ متر مربع، کوهستان با وسعت بیش از ۴۵ هزار متر مربع، پارک یاسمن در وسعت متراژ پنج هزار و ۳۰۰ متر احداث شده و فاز دوم پارک مهر ولایت در وسعت ۶۵ هزار و باغات لاله نیز ۳۵ هزار در دست احداث است.

وی در ادامه اظهار داشت: یا احداث ۶ پارک بیش از ۱۷۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع به وسعت فضای سبز جنوب غرب تبریز افزوده شده است.  
سلیمی با اشاره به اینکه باغات لاله یکی از طرح‌های نو در تبریز بوده و در وسعت ۳۵ هزار متر مربع اجرا خواهد شد، افزود: باغات لاله در مسیری از جنوب غرب تبریز واقع شده که در ادامه آن باغات مردمی وجود دارد.
 
وی گفت: در نقطه اتصال آن به اتوبان کسایی نیز در بخش‌های مختلف، مردم در فضاهای کوچک اما پر رونق، اقدام به فروش محصولات باغات خود می‌کنند و احیای باغات لاله در قالب باغات میوه می‌تواند فضاهای موجود را ساماندهی کند.

شهردار منطقه هفت اضافه کرد: با توجه به کیفیت آب و خاک این منطقه، کاشت درختان مثمر باعث حفظ و بهره مندی درست از نعمت آب و خاک این منطقه خواهد شد و در عین حال با ایجاد فضاهای پنج هزار متری، امکان کاشت درختان متنوع میوه همخوان با خاک منطقه امکان بهره وری اقتصادی از یک سو و ایجاد نشاط و گردگشری باغ میوه را فراهم خواهد آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});