محمد حسینزاده با اشاره به مشکلات گذشته گفت: در سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ به دلیل نبود حمایت کافی دولت و نوسازی موثر، ناوگان حملونقل عمومی با چالشهای جدی مواجه بود.
وی افزود: از سال ۱۴۰۰ و با استقرار شورای ششم، نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۲۳۸ دستگاه اتوبوس با حمایت شهردار محترم تبریز خریداری شده و قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز منعقد شده است.
حسین زاده اضافه کرد: ۵۱ دستگاه آن تحویل شده و مابقی تا اوایل ۱۴۰۴ به ناوگان اضافه خواهد شد.
وی اظهار کرد: در پنج ماه اخیر، ۱۳۰ دستگاه اتوبوس از طریق بخش خصوصی وارد ناوگان شده و این روند با خرید اتوبوسهای جدید ادامه خواهد یافت.
حسینزاده درباره شایعات مربوط به سرویسدهی به صنایع اظهار کرد: از نیمه دوم ۱۴۰۱ و با تأکید شورای اسلامی شهر، قراردادهای سرویس کارکنان صنایع از جمله پتروشیمی تبریز لغو شد و ناوگان آزادشده به خطوط عمومی تزریق شد. همچنین، پتروشیمی تبریز بهطور مستقل ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرده که در قالب مشارکت برای سرویسدهی و استفاده عمومی به کار گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز همچنین به خدمات ویژه دانشجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس قرارداد محدود، تعدادی اتوبوس برای ایاب و ذهاب دانشجویان علوم پزشکی تبریز بین خوابگاهها و دانشگاه فعالیت میکنند که این اقدام با هدف کاهش ترافیک و خدمات بهتر به دانشجویان انجام شده است.
وی در پایان با قدردانی از شهروندان و رسانهها تصریح کرد: مدیریت شهری با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز به نوسازی و توسعه ناوگان ادامه خواهد داد.
حسین زاده تاکید کرد: با ورود اتوبوسهای جدید، کمبودها رفع و خدمات کمی و کیفی حملونقل عمومی بهبود خواهد یافت.