• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

مذاکرات ترکیه با عمان برای گاز طبیعی

  • کد خبر : 78169
  • 18 شهریور 1401 - 9:15
مذاکرات ترکیه با عمان برای گاز طبیعی
یاز اکو - فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: ترکیه در حال مذاکره با عمان برای تجارت گاز طبیعی است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، وزیر انرژی ترکیه گفت: ما تلاش‌ها را برای تقویت همکاری ها در زمینه انرژی و اکتشاف هیدروکربن تقویت خواهیم کرد.

بر اساس آخرین داده های سازمان تنظیم مقررات بازار انرژی (EPDK)، واردات گاز طبیعی ترکیه در ماه ژوئن ۵٫۶۴ درصد به صورت سالانه ۳٫۸۴ میلیارد متر مکعب کاهش یافت.

مصرف گاز طبیعی این کشور در ماه گذشته نسبت به سال گذشته بیش از ۲۱ درصد کاهش یافت و به ۳٫۰۵ میلیارد متر مکعب رسیدوحجم ذخیره سازی گاز طبیعی با ۴٫۵۴ درصد افزایش به ۲٫۷ میلیارد متر مکعب رسید.

حدود ۳٫۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق خطوط لوله وارد شد که ۱۳٫۵ درصد کاهش داشت. این کشور خرید LNG خود را ۱۰۲ درصد افزایش داد و به ۵۶۱ میلیون تن رساند.

روسیه با ۱٫۷ میلیارد متر مکعب بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی بود، اما واردات از این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافت.

ترکیه واردات گاز طبیعی خود از آمریکا را ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبل به ۲۹۹ میلیون متر مکعب افزایش داد و واردات از آذربایجان با ۴۰ درصد افزایش به ۷۲۹ میلیون متر مکعب رسید.

در آخرین برنامه میان مدت که شامل پیش بینی ها و برآوردهای کلان اقتصادی برای سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۵ است، دولت پیش بینی کرده است که واردات انرژی ترکیه در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۳٫۵ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این برنامه، انتظار می‌رود که صورتحساب واردات انرژی کشور در سال آینده به ۸۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۴ به ۷۶٫۳ میلیارد دلار کاهش یابد. دولت پیش بینی می کند که در سال ۲۰۲۵، ترکیه ۷۰٫۹ میلیارد دلار برای واردات انرژی هزینه کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});