• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
درخواست پزشکیان از شورای نگهبان:

نقص کار ما را علنی به مردم بگویید

  • کد خبر : 17054
  • 10 خرداد 1400 - 13:45
نقص کار ما را علنی به مردم بگویید
یاز اکو - مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد خطاب به این شورا گفت: از این شورای محترم نگهبان می‌خواهم که به صورت شفاف اشکال و نقص کار ما را علنی به جامعه و مردم بگویند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: حضرت علی (ع) بعد از به خلافت رسیدن خطبه‌ای می‌خواند و اظهار می‌کند که “در مقابل حرف‌هایی که می‌گویم، گردنم را گرو می‌گذارم. اگر اشتباه گفتم، گردنم را بزنید.” من به تبعیت از امام علی (ع)، گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم.

نماینده مردم تبریز در مجلس و یکی داوطلبان عدم احراز صلاحیت شده ِانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در خصوص تصمیمات شورای نگهبان گفت: پیش از هر چیزی از شورای نگهبان تشکر می‌کنم چرا که لطف کرد و وظیفه سنگینی از روی دوش ما برداشت. در عین حال از این شورا خواهش می‌کنم که به صورت شفاف اشکال و نقص کار ما را علنی به جامعه و مردم بگویند. به عنوان یک اصلاح‌طلب بر اساس اقتدا به امام علی (ع) می‌گویم که به دنبال دنیا نبودم، نیستم و نخواهم بود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم اظهار کرد: وقتی انسان به دنبال دنیا نباشد و تأسف چیزی را که دنیا از او گرفت نخورد، جسارت این را دارد که حرف حق بزند و یار و یاور مظلوم باشد. من همیشه با مظلومان بودم. هیچ وقت در جبهه قدرتمندان نبودم و نخواهم بود.  اینجانب نه‌ مطب زدم، نه سهمی دارم و هیچ گاه دنبال پول، قدرت و مال و منال نخواهم بود. شورای محترم معیارها و ناهم‌خوانی ما با معیارها را اعلام کند.

رییس جمهور باید تبلور تمام ملت ایران باشد

پزشکیان با بیان اینکه اصل بر عدالت و انصاف است، گفت: ما برای اینکه عدالت را پیدا کنیم، مجبور هستیم اصلاحات انجام دهیم. حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌گوید دلیل درست و حق بودن حاکمیت، مردم هستند. اگر مردم ما را نپذیرند ما جزء صالحین نیستیم. ما باید در عمل نوکر مردم باشیم نه اینکه فقط شعار خدمت سر دهیم و هنگام انتخابات بگوییم اگر مردم نیامدند اشکالی ندارد، عده‌ای رأی می‌دهند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که صلاحیتش همزمان با علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری احراز نشد، تأکید کرد: رییس جمهور باید تبلور تمام ملت ایران باشد. انصاف را مراعات کنید.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به برخی بی عدالتی ها در جامعه‌ تأکید کرد: اگر قرار است که یک گروه حرف بزند، به گروه مقابلش هم اجازه حرف زدن بدهید. اگر قرار است یک جناح در قدرت باشد، بگذارید همه جناح‎‌ها باشند. ایران برای همه است برای یک دسته نیست.

وی گفت: بروید ارزیابی کنید و متوجه شوید که مردم پشت سر ما حرف‌های خوبی نمی‌زنند و ما مقصر هستیم. اگر رفتارمان را اصلاح نکنیم، مملکت در خطر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});