• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
کارشناس برنامه‌ریزی شهری مطرح کرد؛

تعدد مراجع صدور مجوز پروانه ساختمانی، سرمایه گذاران مسکن را فراری داده است

  • کد خبر : 17099
  • 11 خرداد 1400 - 9:00
تعدد مراجع صدور مجوز پروانه ساختمانی، سرمایه گذاران مسکن را فراری داده است
یاز اکو - یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری معتقد است: طی چهار سال اخیر، مردم با مشکل مضاعفی در اخذ مجوز مواجه شده‌اند و باید برای تائیدات ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرقلم، ولی صداقتی از مدیران سابق شهرداری تبریز به مشکلات مردم در ساخت‌وساز و اخذ مجوزها اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران ساختمانی تا سال۹۲ با مشکلات کمتری در اخذ مجوزها روبرو بودند اما در سال۹۲ قانونی تحت عنوان “ارجاع” تصویب شد و سبب شد تا فعالاین حوزه ساخت و ساز با مشکلات عمده ای مواجه شوند.

کارشناس برنامه‌ریزی شهری ادامه داد: از سال ۹۲ طبق قانون ارجاع، شهرداری‌ها پروانه‌های ساختمانی را به نظام مهندسی ارجاع دادند و این سازمان متولی نقشه و خدمات مهندسی شد.

صداقتی یادآور شد: طی چهار سال اخیر، مردم با مشکل مضاعفی در اخذ مجوز مواجه شده‌اند؛ و باید برای تائیدات ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه رفتارهای فرسایشی، مردم و سرمایه‌گذاران را خسته و فرسوده می کند، اظهار داشت: افزایش نهادهای مراجعه برای اخذ مجوز، شهرداری را با چالش های عمده ای مواجه ساخته است.

صداقتی خاطرنشان ساخت: اگر با اینگونه رفتارها، سرمایه‌گذاران مسکن خسته شوند، فضای کسب و کار مردم از دست می‌رود و پیامدهای اجتماعی بدنبال آن پدید خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});