• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

انتقاد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از عدم تخصیص واکسن کرونا برای دامپزشکان

  • کد خبر : 17513
  • 14 خرداد 1400 - 11:30
انتقاد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از عدم تخصیص واکسن کرونا برای دامپزشکان
یاز اکو - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی و نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در جلسه شورای مرکزی این سازمان، نسبت به عدم اولویت‌ دهی به همکاران دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون بیماری کرونا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر امیرحسین بهداد با اشاره به اهمیت جایگاه دامپزشکی در بهداشت و سلامت به عنوان خط‌شکنان خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و یکی از مهمترین ستون‌های تامین‌کننده بهداشت و سلامت جامعه، از عدم توجه نماینده محترم وزارت بهداشت و درمان و عدم تخصیص واکسن کووید-۱۹ جهت واکسیناسیون دامپزشکان به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: جایی که دامپزشکان مهم‌ترین نقش را جهت جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ایفا می‌کنند، متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت و درمان هنوز به اهمیت دامپزشکی واقف نبوده و آن را درک نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت می‌بایست تکلیف خود را در بهداشت و سلامت مرتبط با حوزه دامپزشکی مشخص کند. مواقعی‌ که یک بیماری مشترک بین انسان و دام شیوع پیدا می‌کند (مثل بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان)، مسئولان وزارت بهداشت خط و نشان می‌کشند و از اهمیت و مخاطرات بیماری صحبت می‌کنند، ولی در این چنین مواقعی، حوزه دامپزشکی را به کلی فراموش کرده و مورد غفلت قرار می‌دهند.

دکتر بهداد خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی به دلیل این بی‌مهری وزارت بهداشت، از سوی عزیزانی که عمر خود را صرف بهداشت و سلامت جامعه کرده و اکنون در معرض بالاترین ریسک بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، تحت فشار قرار دارم و اعتراض خود را اعلام می‌کنم؛ چیزی که بیشتر آزار می‌دهد، دیده نشدن و غفلتی است که از سوی وزارت بهداشت مشهود است.

وی افزود: اگر دامپزشکی به نقش خود به خوبی عمل نکند، ممکن است در جامعه، بیماری کروناهای متعددی ایجاد شود و این همکاران دامپزشک هستند که سینه سپر کرده و جامعه را از انواع تهدیدات بهداشتی حفظ کرده‌اند.

وی از نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی خواست تا در اسرع وقت با تحلیل منطقی، مسئولان ذیربط وزارت بهداشت را نسبت به اولویت قرار دادن واکسیناسیون دامپزشکان بر علیه بیماری کووید-۱۹ مجاب کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});