• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
«لزوم حمایت انسانی فوری از مناطق فلسطینی»؛

بیانیه مشترک مصر، فرانسه و اردن/حمایت از راهکار «دوکشوری» برای فلسطین

  • کد خبر : 17515
  • 14 خرداد 1400 - 12:00
بیانیه مشترک مصر، فرانسه و اردن/حمایت از راهکار «دوکشوری» برای فلسطین
یاز اکو - وزارت خارجه کشورهای مصر، فرانسه و اردن یک نشست هماهنگی درباره شرایط انسانی در مناطق فلسطینی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه مشترک مصر، فرانسه و اردن تاکید شد: به دنبال نشست سه جانبه ۱۸ مه و پایبندی سران سه کشور به هماهنگ‌سازی فعالیت‌هایشان در حوزه کمک‌های بشردوستانه، وزارت خارجه‌های سه کشور روز پنج‌شنبه سوم ژوئن یک نشست هماهنگی را از طریق ویدیو کنفرانس برگزار کردند.

در این بیانیه مشترک تاکید شد: در چارچوب پیگیری تلاش‌های چند روز اخیر مصر، فرانسه و اردن در ارزیابی نیازها و جمع‌آوری منابع، این نشست به پیشبرد اقدامات هماهنگ سه کشور و اجرای طرح‌هایشان برای حل بحران انسانی موجود در مناطق فلسطینی به ویژه نوار غزه کمک کرد.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: نمایندگان مصر، فرانسه و اردن بر لزوم حمایت انسانی فوری از مناطق فلسطینی، اهمیت توقف تمامی اقدامات یک‌جانبه‌ای که راه‌حل دو کشوری و فرصت‌های دستیابی به صلح را تضعیف می‌کنند و نیز لزوم حفظ وضعیت فعلی اماکن مقدس تاکید کردند.

این کشورها بار دیگر پایبندی خود را به راه‌حل دو کشوری با استناد به قوانین بین‌المللی و چارچوب‌های توافق شده به عنوان تنها راه‌حلی که می‌تواند خواسته‌های هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به شکل دائمی محقق کند، اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});