• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11
فعال اجتماعی تاکید کرد:

عده‌ای به شورا، به چشم سفره نگاه می‌کنند

  • کد خبر : 18733
  • 25 خرداد 1400 - 11:29
عده‌ای به شورا، به چشم سفره نگاه می‌کنند
جای تاسف است که تبریز امروزی به هیچ وجه زیبنده‌ی نام بلند و تاریخ باشکوهش نیست و از بسیاری شهرهای همتراز عقب افتاده‌ایم. متاسفانه کسانی در مسند بوده‌اند که نمایش یک پیانوی ساده را هم برای مردم نمی‌تابند و با موسیقی و تاریخ تبریز و آذربایجان بیگانه‌اند.

یاز اکو؛ افخم ابراهیمی – میان هیاهوی داوطلبان کسب کرسی شورای شهر تبریز چهره‌ی محجوب ولی محبوب و نام‌آشنای رسانه و جامعه‌ی کارگری یعنی غلام‌رضا عبدالله‌زاده بقایی به چشم می‌خورد. کسی که به دور از فریاد و حاشیه سال‌هاست هم و غم خود را بر بهبود شرایط جامعه‌ی کارگری و مطالبه‌ی حقوق بازنشستگان استان متمرکز کرده است. وی که متولد ۱۳۵۱ در محله‌ی کوچه باغ تبریز است دانش‌آموخته‌ی مدیریت در چندین گرایش مختلف است‌. از سال ۱۳۷۹به جامعه‌ی رسانه و مطبوعات استان پیوسته و همین باب سرآغاز ورود دغدغه‌مدار وی به چالش‌های جامعه‌ی کارگری بوده است.

وی در گفتگو با پایگاه خبری یاز اکو با بیان اینکه از یک دهه پیش با مراجعه‌ی مکرر همکاران و کارگران مجتمع تراکتورسازی وارد مبارزه‌ای برای پیاده‌سازی قوانین نظام در صندوق بازنشستگی آینده‌ساز شدیم، گفت: کاری که وقت و انرژی زیادی را از من و همراهانم گرفت اما به یاری و خواست خداوند توانستیم در یک حرکت جمعی، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم، و صندوق را از حالت بی‌قانونی به قانون متصل کنیم و زیر چتر حمایت و نظارت دولت قرار دهیم‌.

وی که ۴ دوره‌ی پیاپی به عنوان نماینده‌ی کارگران در شورای کار فعال بوده است، افزود: هرچند تا رسیدن به هدف فاصله داریم و مشکلات همچنان وجود دارد اما خوشبختانه مشکلات موجود در مسیر اصلاح قرار دارند.

وی در پاسخ به چرایی کاندیداتوری در شورای شهر تبریز گفت: جای تاسف است که تبریز امروزی به هیچ وجه زیبنده‌ی نام بلند و تاریخ باشکوهش نیست و از بسیاری شهرهای همتراز عقب افتاده‌ایم.

عبدالله‌زاده بقایی ادامه داد: متاسفانه کسانی در مسند بوده‌اند که نمایش یک پیانوی ساده را هم برای مردم نمی‌تابند و با موسیقی و تاریخ تبریز و آذربایجان بیگانه‌اند.

وی تاکید کرد :جای تاسف است که عده‌ای نمی‌دانند برای آزادی این خاک چه خون‌های مقدسی ریخته شده و تقدس نام تبریز را درک نکرده‌اند و به شورا و شهرداری به عنوان یک سفره می‌نگرند.

این فعال رسانه‌ای استان تصریح کرد: تلاش خواهم کرد هر کاری به اهلش سپرده شود و معتقدم سازمان فرهنگی هنری شهرداری باید به دست انجمن‌های هنری اداره شود.

عبدالله‌زاده بقایی گفت: در تبریز بیش از ده‌ها هزار نفر هنرمند در رشته‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، عکاسی، نقاشی و مجسمه‌سازی فعالیت می‌کنند و ضروری است از ظرفیت و هنر آنها توسط شهرداری حمایت شود.

حل معضل حاشی‌نشینی، نیازمند کار کارشناسی است نه پوپولیستی

وی درخصوص اولویت‌های خود در منصب عضو شورای شهر تبریز گفت: یکی از اساسی‌ترین موضوعات شهر و شهروندان حاشیه‌نشینی است و در این باره با کارهای پوپولیستی مخالفم، تنها باید کار کارشناسی و تجربه شده در اسرع وقت انجام گیرد.

حل مشکلات اقتصادی شهر با نگاه جدی به اصناف و ظرفیت‌های تبریز

وی توجه به توسعه‌ی اقتصادی تبریز را از دیگر اولویت‌ها در بحث شهری دانست و افزود: حمایت از محصولاتی که برند تبریز هستند مثل فرش، کفش، آجیل و … باید مورد حمایت شهرداری قرار گیرند. بازار سرپوشیده و تاریخی تبریز، برند تبریز است یک اثر جهانی زنده و در حال فعالیت است و می‌بایست رسیدگی به بازار و مشکلات کسبه در راس مسائل باشد.

عبدالله‌زاده بقایی حل مشکل ترافیک را از دیگر لازمه‌های مدیریت شهری دانست و بر مکانیزه شدن حمل و نقل عمومی و توسعه‌ی هرچه سریع‌تر مترو به عنوان یک اولویت و برنامه جدی تاکید کرد.

تشکل‌های مردم نهاد، بازوی کمکی اداره‌ی بهتر شهر

وی جلب همراهی تشکل‌های مردم نهاد و بهره‌مندی از ظرفیت و توان فعالان محیط‌زیست و NGO ها را یک ضرورت دانست که می‌تواندکمک بزرگی در حل بسیاری از مشکلات شهری باشد.

وی ادامه داد: می‌توان هر سال حداقل ۵ الی ۱۰ درصد به سمت درآمد پایدار حرکت کرد و امیدوارم با اجرای برنامه‌های مدونی که داریم به این سمت حرکت نماییم.

مدیریت پسماند تبدیل تهدید به فرصت

عبدالله‌زاده بقایی بحث پسماند و نحوه‌ی دفع زباله و آلودگی‌های زیست‌محیطی را تهدیدی دانست که می‌شود به یک فرصت تبدیل شود البته با تولید انرژی، کاری که تجربه شده و تنها نیازمند کمی همت است.

اهتمام به شفاف‌سازی و اصلاح چارچوب استخدام‌ها و پرداختی‌ها

این فعال کارگری نحوه‌ی استخدام‌ها و تفاوت در پرداخت‌ها در شهرداری را یک مسئله‌ی غیر قابل پذیرش دانست و تاکید کرد: برای حل این مسئله کمر همت خواهم بست.

احترام به حق شهروندی معلولان

توجه به بهبود کیفی زندگی معلولان از دیگر اولویت‌های عبدالله‌زاده بقایی در شورای شهر تبریز است. وی معتقد است: شهر باید برای حق زندگی معلولان، احترام قائل باشد و همراهی و همگرایی با جامعه معلولان و اداره‌ی بهزیستی مد نظر جدی خواهد بود.

احقاق حقوق شهروندی لازمه‌ی ‌ارتقا کیفی زندگی شهری

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با تغییر ساختارهای فعلی، شاهد ارتقا کیفیت شهروندان با احقاق حقوق شهروندی و افزایش سطح استاندارد زندگی در تبریز در چهار سال آتی باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});