• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

رشد صادرات محصولات خشکبار در دو ماهه سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 19120
  • 27 خرداد 1400 - 18:00
رشد صادرات محصولات خشکبار در دو ماهه سال ۱۴۰۰
یاز اکو - مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی 2 ماهه سال 1400، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری با بیان این خبر بیان داشت: صادرات این گروه طی دو ماهه نخست سالجاری با ارزشی معادل ۲۱۲ میلیون دلار و به وزن ۹۶ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۶ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۱۲۲ میلیون دلار و ۱۸ هزار تن بوده است که ۵۷ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: صادرات خرما طی دو ماهه نخست سالجاری معادل ۴۸ هزارتن به ارزش ۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

چین، امارات، هند، ترکیه، عراق بازارهای اصلی صادراتی خشکبار

بازاری ادامه داد: از مهمترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار در دوره مذکور می‌توان به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، عراق، پاکستان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و… اشاره کرد.

بازاری گفت: صادرات کشمش نیز طی دو ماهه سالجاری معادل ۲۷ هزارتن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی و وزنی با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به پایش و رصد مستمر بازارهای هدف محصولات خشکبار ایران و بررسی تحولات این بازارها به لحاظ نقش رقبای ایران لازم است به منظور تحقق اهداف صادراتی و صیانت از ماندگاری و حفظ بازار و سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای هدف، تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار صادرات خشکبار با تسهیل رویه‌ها و حذف بروکراسی زائد که عوامل موثر افزایش هزینه سربار و اتلاف زمان صادرات هستند، در رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده، همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});