• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

رای‌گیری در آذربایجان‌شرقی در سه هزار و ۵۲۱ شعبه انجام می‌شود

  • کد خبر : 19218
  • 28 خرداد 1400 - 12:15
رای‌گیری در آذربایجان‌شرقی در سه هزار و ۵۲۱ شعبه انجام می‌شود
یاز اکو - دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: رای‌گیری در این استان در سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای استان انجام می‌شود و بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مرتضی محمدزاده روز جمعه با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در شعب استان برای برگزاری انتخابات و اخذ رای حضور خواهند داشت،  اظهار داشت: تعداد واجدین شرایط تبریز نیز یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۱۵ هزار رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در انتخابات شورای اسلامی در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری،  یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در یک هزار و ۹۰۰ حوزه انتخابیه روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده رقابت می کنند.

محمدزاده با اشاره به شیوع کرونا در کشور، ادامه داد: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تمامی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان را برعهده داشته باشیم و تمام اقلام بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در تمام شعبات در نظر گرفته شده است.

افزایش ۱۵ درصدی شعبات رای گیری نسبت به سالهای قبل

وی یادآوری کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت امسال نسبت به دوره های قبل، تعداد شعبات ۱۵ درصد افزایش یافته و در فضایی استقرار یافته اند که از تهویه بسیار مناسب برخوردار باشند و شعبه ای نداریم که تهویه مورد اطمینان نداشته باشد.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیند ها به صورت الکترونیکی انجام شده، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و انتخابات در تبریز در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شمارش آرای ریاست جمهوری در استان تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ خرداد به پایان برسد، تاکید کرد: طبق قانون شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از پایان شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و از طریق بخشداران و فرمانداران اعلام می شود.

وی اظهار داشت: تمامی اکیپ های حفاظتی و فنی در سطح استان حضور فعال داشته و تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد و پیش بینی های لازم برای تمامی شرایط انجام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});