• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

کشف ۳۶۸۱ دستگاه “ماینر” غیرمجاز توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 19638
  • 31 خرداد 1400 - 14:00
کشف ۳۶۸۱ دستگاه “ماینر” غیرمجاز توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی
یاز اکو -مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، تعداد ۳۶۸۱ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز غیرمجاز از سوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی کشف و ضبط شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، اکبر فرج نیا با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم افزایش بی رویه و بی سابقه پیک بار در ایام گرم سال، فعالیت و توسعه غیرمجاز “مراکز تولید رمز ارز” می باشد، اظهار داشت: کارشناسان این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۶۸ دستگاه و طی سالهای ۹۸ و ۹۹ نیز به ترتیب ۱۱۴۴ و ۲۰۶۹ دستگاه ماینر تولید رمز ارز را با شیوه ها و بررسی های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود شناسایی و کشف و ضبط کرده اند.

وی گفت: اگر این مقدار ماینر به طور همزمان کار می کرد، بالغ بر ۶ مگاوات مصرف برق داشتند که در شرایط معمول، معادل مصرف برق دو شهرستان “هوراند و چاراویماق” می باشد.

فرج نیا با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت نیرو، تولید هر عدد “بیت کوین” معادل مصرف برق ۱۰۰ سال یک خانوار و یا به عبارت دیگر معادل مصرف برق ۳۵۰۰۰ مشترک خانگی می باشد، گفت: تنها دو مرکز مجوز تولید رمز ارز در حوزه این شرکت در شهرستانهای هریس و ورزقان دریافت کرده اند که فعلا هیچ کدام از آنها برقدار و فعال نشده است با این حال، حتی مراکز دارای مجوز نیز در ایام پیک بار، نباید تولید رمز ارز داشته باشند.

وی در پایان، با بیان اینکه تولید غیر مجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی، به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب می شود، گفت: ما برای مقابله با این تهدید، نیاز به کمک آحاد جامعه داریم و بر اساس ابلاغیه جدید وزارت نیرو، به اعلام کنندگان مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});