• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

مطبوعات ارمنستان: آذربایجانی ها شروع به خرید خانه در خانکندی کرده اند

  • کد خبر : 20222
  • 05 تیر 1400 - 21:30
مطبوعات ارمنستان: آذربایجانی ها شروع به خرید خانه در خانکندی کرده اند
یاز اکو- اخبار جالب در بخش شبکه های اجتماعی ارمنستان در حال انتشار است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مطبوعات ارمنستان دو روز پیش یکی از ساکنان خانکندی در صفحه فیس بوک خود نوشت که همه در حال آماده شدن برای ترک خانکندی هستند. زیرا آنها آینده خود را در اینجا نمی بینند. دلیل آن این است که قرار است امسال توافقنامه صلح آذربایجان و ارمنستان امضا شود. در هر صورت ساکنان ارمنستان و خانکندی در حال حاضر با اطمینان در مورد آن صحبت می کنند.
براساس این توافق، طرفین مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی را به طور متقابل به رسمیت می شناسند. درک این نکته که آذربایجان یک وجب زمین نخواهد داد، ساکنان ارمنی خانکندی را ناامید کرده است و از آنچه در شبکه های اجتماعی نوشته شده مشخص است که آنها فرار به ارمنستان، روسیه و اروپا را آغاز کرده اند.
پیرو پست های منتشره در شبکه های اجتماعی ساکنین خانکندی بلافاصله اطلاعات جالب تری شروع به انتشار کردند. بر اساس گزارش ها آذربایجانی ها شروع به خرید منزل در خانکندی و سایر مناطق محل زندگی ارامنه می کنند. مطابق مطالب منتشره در شبکه های اجتماعی، ارامنه ساکن قره باغ برای فروش خانه هایشان پیشنهاد مختلفی از باکو و سایر مناطق آذربایجان داشته اند. رسانه های ارمنستان نیز مطالبی را در این زمینه منتشر می کنند.
فرار ارامنه از قره باغ و تمایل آذربایجانی ها به خرید آپارتمان در آنجا وحشت کسانی که در طول این ۲۸ سال ساکن خانکندی شده بودند را افزایش داده است. سرویس امنیتی رژیم جعلی در قره باغ بلافاصله بیانیه ای صادر کرد و گفت که چنین گزارش هایی نادرست است.
سخنگوی رژیم جعلی اضافه می کند: شایعاتی مبنی بر اینکه آذربایجانی ها با ساکنان قره باغ تماس گرفته و پیشنهاد خرید منازل شان را به آنها می دهند بی اساس است. ما از شما می خواهیم که از انتشار اطلاعات نادرست در مورد موضوعات امنیت عمومی خودداری کنید. اگر چنین تماس هایی برقرار شد، بلافاصله با سازمان تماس بگیرید.
با این حال بیانیه موسوم به “آژانس امنیتی” باعث آرامش مردم قره باغ نشد. اخبار در مورد آن همچنان در حال انتشار است. به گفته برخی، آذربایجانی ها از طریق شهروندان کشورهای همسایه آپارتمان می خرند. با این حال تماس ها عمدتا از باکو، گنجه و دیگر شهرهای آذربایجان بوده است. اعتقاد بر این است که شماره تماس ساکنان قره باغ از طریق سایت های تبلیغاتی بدست می آید. واقعیت این است که اخیراً ساکنان خانکندی برای فروش آپارتمان خود به سایت های تبلیغاتی روی آورده اند. شماره های تماس آنها در آن سایت ها نشان داده می شود.
لازم به ذکر است که پس از پیروزی نیکول پاشینیان در انتخابات پارلمان، ارامنه قره باغ متوجه شدند که از این پس نمی توانند بر روی کمک ایروان حساب باز کنند. آنها دیگر نمی توانند به روسیه اعتماد کنند.
از تحلیل پست های منتشره در شبکه های اجتماعی ساکنان قره باغ می توان فهمید که آنها امید به ادامه روابط خصمانه کرملین با آذربایجان و ترکیه ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});