• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

اگر می خواهید پولدار شوید این عادت ها را ترک کنید!

  • کد خبر : 20269
  • 06 تیر 1400 - 10:44
اگر می خواهید پولدار شوید این عادت ها را ترک کنید!
یاز اکو - برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهایمان لازم و واجب است که یک سری از عادت ها و رفتارهای ناپسند را ترک کنیم به این ترتیب مسیر رسیدن به اهدافمان هموارتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، برای رسیدن به ثروت باید این عادت ها را ترک کنیم:

۱- افراد بی‌پول فقط به سرنوشت تکیه می‌کنند

فقط در موارد بسیار نادر می‌توان به شانس یا سرنوشت تکیه کرد؛ اما هرگز نباید در مسائل بسیار مهم زندگی به این چیزها اعتقاد داشته باشید. افراد پولدار معتقدند که مسیر زندگی‌شان را خودشان تعیین می‌کنند. در مقابل، ۹۰ درصد مردمی که بی‌پول هستند برای بدبختی و عواملی که نمی‌توانند آنها را کنترل کنند سرنوشت را سرزنش می‌کنند.

۲- افراد بی‌پول از آشنایی با افراد جدید دوری می‌کنند

٪۶۸ پولدارها عاشق آشنایی و برقراری ارتباط با افراد جدید هستند، درحالی‌که فقط ۱۱% از افراد بی‌پول این‌گونه رفتار می‌کنند. بیشتر کسانی که از لحاظ مالی در وضعیت پایداری هستند، برای داشتن یک حس خوب و حفظ آن تلاش می‌کنند.

۳- بی‌پول‌ها معمولا از شغل‌شان نفرت دارند

۸۵ درصد از افرادی که در زمینه‌ی مالی موفق هستند، به کارشان علاقه دارند. برعکس افراد بی‌پول فقط معایب شغل‌شان را می‌بینند. با چنین نگرشی، هرگز وضع مالی‌تان بهبود پیدا نخواهد کرد. اگر کارتان را دوست ندارید آن را تغییر دهید، اما ناله نکنید. اگر هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید سعی کنید جنبه‌های مثبت آن را ببینید.

۴- بی‌پول‌ها به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند

افراد پولدار زمان زیادی را به سلامتی‌شان اختصاص می‌دهند. این افراد شیوه زندگی سالم را انتخاب کرده‌اند، از فواید ورزش برای سلامتی آگاه‌اند و ورزش می‌کنند، رژیم غذایی آنها متعادل است و موفق به ترک عادت های بد زندگی‌شان شده‌اند. اما در بین افراد بی‌پول، فقط ۱۳% قبول دارند که سلامتی و موفقیت با یکدیگر ارتباط دارند.

۵- بی‌پول‌ها ریسک نمی‌کنند

فقط ۶% از افراد بی‌پول حاضرند برای بهبود وضعیت مالی‌شان ریسک‌ها کنند. درحالی‌که میزان این ریسک پذیری برای افراد پولدار بیش از ۵۰% است.

۶- افراد بی‌پول به برنامه‌های تلویزیون وابسته هستند

به‌طورکلی افراد پولدار وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنند و شاید کمتر از یک ساعت در روز به آن اختصاص می‌دهند. همین امر در مورد اینترنت نیز صادق است؛ مگر اینکه به‌طور کلی کارشان برمبنای اینترنت باشد.

۷- بی‌پول‌ها زیاد مطالعه نمی‌کنند

افراد پولدار حداقل ۳۰ دقیقه در روز کتاب‌هایی درباره‌ی مسائل حرفه‌ای و شغلی، رشد فردی و ادبیات تاریخی مطالعه می‌کنند. درحالی‌که فقط ۲% درصد افراد کم‌درآمد چنین کاری انجام می‌دهند. البته همان‌طور که گفته شد، منظور از افراد بی‌پول، لزوما قشر کم‌درآمد جامعه نیست. بسیاری از افراد به‌اندازه‌ی کافی درآمد دارند و آن را خرج چیزهای غیرضروری می‌کنند.

۸- افراد بی‌پول صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند

بیش از نیمی از صاحبان کسب‌وکار با درآمد بالا، حداقل ۳ ساعت پیش از آغاز روز کاری بیدار می‌شوند. آنها این ساعت‌های صبح را برای ورزش، برنامه ریزی برای کارهایی که باید انجام دهند، بررسی و انجام پروژه‌های شخصی‌شان و نظایر آنها صرف می‌کنند. آنها بین ساعت‌های ۹ تا ۱۰ شب به رختخواب می‌روند و ۷ تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند.

۹- بیشتر بی‌پول‌ها نمی‌توانند افراد منفی را از خودشان دور کنند

%۹۶ از افرادی‌که بی‌پول هستند، حداقل یک نفر را در اطراف‌شان دارند که عاشق شایعه‌پراکنی و شکایت از زندگی است. افراد موفق با کسانی معاشرت می‌کنند که نه‌تنها جزو افراد منفی گرا نیستند، بلکه مثبت و الهام‌بخش نیز هستند.

۱۰- ول‌خرجی بدترین عادت بی‌پول‌هاست

بسیاری از افراد بی‌پول بیش از درآمدشان خرج می‌کنند و روی امور مالی‌شان مدیریت ندارند. مثلا کسی را درنظر بگیرید که در حساب بانکی‌اش فقط ۱۰۰ هزار تومان پس‌انداز دارد، اما تلفن همراهش دو میلیون تومان می‌ارزد. این‌کار ضعف در مدیریت مالی‌اش را نشان می‌دهد. افراد پولدار حساب‌وکتاب دخل‌وخرج‌شان را دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});