• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۵۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی آذربایجان‌شرقی هزینه شد

  • کد خبر : 20289
  • 06 تیر 1400 - 12:45
۵۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی آذربایجان‌شرقی هزینه شد
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن ۶۵ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ابوالقاسم سلطانی، روز یکشنبه با بیان اینکه این میزان اعتبار برای اجرای ۷۴ طرح بازآفرینی شهری در ۲ سال گذشته هزینه شده است، افزود: با این میزان اعتبار ۱۷ طرح بازآفرینی به بهره برداری رسیده و ۵۷ پروژه نیز در دست اجراست.

وی اظهار داشت: این طرح ها شامل ۳۰ هزار مترمربع احداث کتابخانه، مدرسه، درمانگاه و فضای ورزشی، ۱۷۵ هزار مترمربع بهسازی شبکه معابر و ساماندهی محله، هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع مسیرگشایی طرح تفصیلی و ۱۲ هزار مترمربع اجرای تاسیسات زیربنایی توسعه فاضلاب است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: پله‌گذاری محله های «ملازینال» و «خلیل آباد» تبریز، ساماندهی ورودی و پیاده‌روسازی محله «چلب» در ورودی اهر، جدول بندی معابر و آسفالت محله «انزاب» مراغه، احداث پل ارتباطی روی قوبی چای، بهسازی کفپوش محلات و ساماندهی حاشیه مسیل رودخانه قوبی چای فازهای یک، ۲ و سه، توسعه شبکه فاضلاب و بهسازی و آسفالت معابر در حاشیه شهرک ولیعصر میانه از مهمترین طرح های اجرا شده است.

سکونت ۹۰۰ هزار نفر در بافتهای ناکارآمد تبریز

سلطانی، با بیان اینکه با اجرای طرح های بازآفرینی شهری ۶.۷ مترمربع بر سطح سرانه خدمات عمومی در آذربایجان شرقی افزوده شده است، ادامه داد: در زمان حاضر حدود یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر در بافت های ناکارآمد تبریز سکونت دارند.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی پنج هزار و ۸۰۰ هکتار بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد که از این میزان بافت های ناکارآمد ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در تبریز قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تعداد شهرهای هدف طرح بازآفرینی شهری در استان را ۹ شهر اعلام کرد و گفت: ۱۷۹ محله استان در حوزه بازآفرینی شهری قرار داشته که از این تعداد ۷۰ محله در تبریز قرار دارد.

سلطانی، سهیمه استان برای تولید مسکن بازآفرینی را هفت هزار و ۶۹۲ واحد اعلام کرد و افزود: سطح اراضی ملی تخصیص یافته به تولید مسکن بازآفرینی شهری در استان ۱۰۰ هکتار و تعداد واحدهای مسکونی قابل ساخت مسکن در محدوده بازآفرینی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

وی پروژه های مهم تولید مسکن بازآفرینی استان در تبریز را احداث شهرک جوانان با پنج هزار واحد مسکونی در وسعت ۶۱ هکتار زمین با کاربری مسکونی، پروژه ۲ هزار واحد مسکونی شهرک طلائیه در وسعت حدود ۱۳ هکتار، پروژه احداث ۴۸۰ واحد مسکونی اسدگولی در وسعت ۱.۶ هکتار و یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی پروژه اراضی کرکج اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});