• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

دادگستری آذربایجان شرقی از ورشکستگی ۶۵ کارخانه جلوگیری کرد

  • کد خبر : 20365
  • 07 تیر 1400 - 8:30
دادگستری آذربایجان شرقی از ورشکستگی ۶۵ کارخانه جلوگیری کرد
یاز اکو - رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه طی دو سال اخیر با اقدمات به موقع خود از ورشکستگی و تعطیلی قطعی تعداد ۶۵ کارخانه و واحد تولیدی استان جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی در نشستی با نخبگان جامعه صنعت استان با بیان اینکه حل مشکلات واحدهای تولیدی به طور قطع تاثیرگذار در معیشت مردم است، اظهار داشت: دستگاه قضایی خود را مکلف می داند در کنار واحدهای تولیدی باشد، به طوری که طی ماه های اخیر مشکلات گوناگون تعداد ۱۲۴ واحد تولیدی آذربایجان شرقی طی ۴۱ جلسه به دقت بررسی شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی خود را مکلف می داند تا از تولید واقعی حمایت کند، افزود: برای اولین بار در کشور به موجب مصوبه ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری آذربایجان شرقی لازمه صدور اجرائیه توسط بانک ها، طرح پیش از صدور آن در جلسه ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی است.

خلیل اللهی ادامه داد: در سال گذشته و به منظور حمایت از تولید و پیشگیری از بیکاری کارگران، از عملیاتی شدن ۴۲ فقره پرونده اجرائیه علیه کارخانه های استان جلوگیری شده است چرا که وظیفه دستگاه قضایی حمایت از تولید واقعی است و ما در همین مسیر حرکت کرده و خواهیم کرد.

پیشگیری از بیکاری یک هزار و ۶۰۰ نفر

وی با اشاره به خرید و فروش زمین های شهرک های صنعتی بدون منجر شدن به تولید، خاطرنشان کرد: وظیفه شهرک های صنعتی به موجب قانون تامین زمین برای تولیدکنندگان واقعی بوده و با توجه به این موضوع هر فردی که به هر عنوان و شکلی زمینی را خریداری کرده و عملیات اجرایی و تولید انجام نمی دهد، باید فسخ معامله شده و زمین به تولید کننده واقعی واگذار شود. 

خلیل اللهی ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که یک واحد تولیدی نیز ورشکسته نشود.

وی اضافه کرد: با حمایت دستگاه قضایی در استان و همکاری دستگاه های مرتبط از تعطیلی و فروش ۶۵ واحد بزرگ تولیدی و صنعتی که ورشکسته شده بودند جلوگیری شده است که در مقایسه با سایر استان رقم بسیار قابل توجهی به شمار می رود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در راستای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی ورشکسته دستگاه قضایی تلاش کرده تا تولید متوقف نشده و کارگری بیکار نشود، به طوری که از این محل از بیکاری یک هزار و ۶۰۰ نفر پیشگیری شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});