• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بلومبرگ: احتمال رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار

  • کد خبر : 20540
  • 08 تیر 1400 - 10:45
بلومبرگ: احتمال رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار
یاز اکو - اکنون بیشتر موجودی انبار‌های ذخیره نفت به شدت در حال کاهش است و این موضوع به علت رشد تقاضای نفت پس از بهبود اوضاع اقتصادی و کنترل نسبی ویروس بیماری کرونا رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادبرتر، قیمت نفت در دوره اخیر به بالاتر از ۷۰ دلار رسیده است و بر این اساس بلومبرگ در روند صعودی قیمت نفت، افزایش تقاضای جهانی در نیمه دوم سالجاری را عاملی مهم می‌داند. به همین دلیل امکان دارد بازار شاهد رکوردی در چند ماه آینده باشد.

البته دستیابی به رکورد ۱۵۰ دلاری سال ۲۰۰۸ خیلی سخت، اما برخی فعالان بازار حتی اعتقاد دارند نزدیک شدن به آن ارقام شگفت آور قبلی دور از دسترس نیست.

از ابتدای سال تاکنون قیمت نفت برنت نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است. حال بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی پیش بینی می‌کنند نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار هم برسد.

تا قبل از این برخی بانک ها، بازرگانان و معامله گران عمده از سه رقمی شدن قیمت نفت سخن می‌گفتند، اما اکنون برخی مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی ملقب به بیگ اویل هم احتمال افزایش قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار را دور از دسترس نمی‌دانند.

«دارن وودز» مدیرعامل اکسون موبیل اعتقاد دارد سرمایه گذاری اندک در سال‌های اخیر باعث شده تا اکنون افزایش عرضه به میزان تقاضا نباشد. راه افتادن دوباره چرخ‌های اقتصاد جهانی نیازمند توازن مجدد بازار است و تا زمان متعادل شدن عرضه و تقاضا شاهد رشد قیمت خواهیم بود. به همین دلیل در کوتاه مدت و تا زمانی که این توازن رخ بدهد احتمالا جهان شاهد قیمت‌های بالای نفت خام و حتی فراتر از ۱۰۰ دلار هم خواهد بود.

گلدمن ساکس، رویال داچ شل، توتال و برخی دیگر از شرکت‌های نفتی و بنگاه‌های تجاری نیز خود را برای چنین روز‌هایی آماده می‌کنند. با اینحال پیش بینی می‌شود پس از یک پیک قیمتی بار دیگر قیمت نفت تا حد زیادی کاهش یابد و تعادل به بازار باز خواهد گشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});